تجلیل از شهدای اهل سنت/ رونمایی از کتاب «آیین رفتاری مسلمانان»
کد خبر: 3976847
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دهه کرامت برگزار می‌کند؛

تجلیل از شهدای اهل سنت/ رونمایی از کتاب «آیین رفتاری مسلمانان»

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت تجلیل از شهدای اهل سنت جنگ تحمیلی و رونمایی از کتاب «آیین رفتاری مسلمانان» را در فعالیت‌های مختلف خود دارد.

تجلیل از شهدای اهل سنت در جنگ تحمیلی و رونمایی از کتاب «آیین رفتاری مسلمانان»به گزارش ایکنا؛ روح‌الله ملکی در گفت‌وگو با کمیته ارتباطات و فضای مجازی ستاد بزرگداشت دهه کرامت با اشاره به برنامه‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت دهه کرامت اظهار کرد: در راستای فعالیت‌های وحدت‌آفرین برنامه‌های مشترکی را طراحی کرده‌ایم که از جمله آنها می‌توان به تکریم شهدای اهل سنت جنگ تحمیلی، شهدای ترور در مناطق مرزنشین و همچنین تجلیل از شخصیت‌های وحدت‌آفرین در استان‌های و مناطق مرزی اهل تسنن اشاره داشت.

نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ستاد بزرگداشت دهه کرامت گفت: همچنین یکی دیگر از برنامه‌های امسال، برپایی همایشی با حضور نخبگان شیعه و سنی است که سال‌های گذشته نیز این همایش را به صورت حضوری برپا می‌کردیم اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت وبیناری برگزار خواهد شد، علاوه بر این وبینار نیز مسابقه کتابخوانی در باب سیره رضوی خواهیم داشت که مسابقه برگرفته از بیانات وحدت‌آفرین امام رضا(ع) است که به صورت منطقه‌ای برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره کل انتشارات و امور هنری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: در طول دهه کرامت یک وبینار ویژه برای ولادت امام رضا(ع) خواهیم داشت که با حضور نیمی از زنان و مردان اهل سنت و شیعه داخلی و خارجی برگزار خواهد شد، همچنین یکی دیگر از ویژه برنامه‌ها ما رونمایی از کتاب «آئین رفتاری مسلمانان» است که در هزار جلد منتشر و به کشورهای اسلامی ارسال خواهد شد، این کتاب مجموعه‌‎ای از بیشترین محتواهای دین اسلام مبنی بر دوری از خشونت، جنگ، نزاع و... است، در بخش دیگری از این کتاب به مشکلاتی که غرب برای مسلمانان ایجاد کرده است اشاره دارد.

ملکی ادامه داد: در ایام دهه کرامت به موجب شرایط موجود تلاش کردیم از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنیم تا سیره رضوی را در قالب وحدت و مقاومت تبیین کنیم، در این راستا 14استانی که برادران اهل تسنن در آن زندگی می‌کنند محور برنامه‌های وحدت‌آفرین بوده و ذیل همه این برنامه‌ها موضوع مقاومت را به عنوان یکی از برنامه‌های اساسی مدنظر قرار داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در برنامه‌های امسال مدنظر قرار داده‌ایم معرفی نقش برجسته امام رضا(ع) در مساله وحدت است، حضرت ثامن الحجج(ع) ارتباط حسنه‌ای با فرق مختلف داشتند و ما بروی این موضوع تمرکز کرده‌ایم.

نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ستاد بزرگداشت دهه کرامت گفت: آذین‌بندی محلات و حتی روستاها به صورت گروه‌های مردمی و از سوی برادران و خواهران اهل سنت از جمله دیگر برنامه‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ایام دهه کرامت محسوب می شود، البته چنانچه در برخی از استان‌ها امکان برپایی ایستگاه‌های صلواتی وجود داشته باشد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این امر را هم محیا خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: باتوجه به شعار امسال دهه کرامت «خدمت کریمانه؛ گره‌گشایی به رسم اهل‌بیت علیهم السلام» از تمامی مراکز خود خواسته‌ایم با کمک برادران اهل‌سنت و تشیع هر استان مشکلات و نیازهای پیرامونی محیط خود را شناسایی و در مسائل ورود کنند تا مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام
captcha