آخرت خود را برای دنیای دیگران خراب نکنیم / ویژگی‌های انتخاب اصلح
کد خبر: 3976756
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳

آخرت خود را برای دنیای دیگران خراب نکنیم / ویژگی‌های انتخاب اصلح

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با بیان اینکه کسی که دنیا را به قیمت از دست دادن حیات آخرت می‌خواهد به دست آورد، ضرر کرده است، از مردم خواست تا کاندیداهایی را که برای آخرت تلاش می‌کنند شناسایی کرده و به آنان رأی دهند.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس امروز، 21 خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با تأکید بر رعایت تقوای الهی، گفت: باید در این دنیا حساب و کتاب کارهای خود را داشته باشیم تا آخرت خود را آباد کنیم.

وی با بیان اینکه کسی که دنیا را به قیمت از دست دادن حیات آخرت می‌خواهد به دست آورد، ضرر کرده و به خسران مبین گرفتار شده است، افزود: تفاوت اساسی نظام دینی با نظام دنیاطلب و دنیاگرا همین است که باید مکرر آن را یادآور شد.

آیت‌الله دژکام یکی از مواردی که باید به این مسئله توجه ویژه داشت را عرصه انتخابات دانست و گفت: شیطان تلاش می‌کند تا با فریب دادن انسان‌ها دنیا را جلوه بیشتری دهد و این مسئله در عرصه سیاست و انتخابات جلوه بیشتری دارد.

امام جمعه شیراز بیان کرد: در عرصه انتخابات باید دقت کنیم که چه کسی می‌خواهد به هر شکلی رأی بگیرد و رئیس شود و چه کسی جز در چارچوب رضای خدا کار نمی‌کند و قطعاً برنده کسی است که رضای خدا را در نظر گرفته باشد و برای آخرت تلاش کند.

وی از مردم خواست تا کاندیداهایی را که برای آخرت تلاش می‌کنند شناسایی کرده و به آنان رأی دهند و ادامه داد: کسی که برای دنیای خود تلاش می‌کند هیچ‌گاه دنیای خودش را برای دنیای دیگران خراب نمی‌کند.

آیت‌الله دژکام در ادامه با اشاره به آیه 58 سوره نساء، گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید که امانت‌های الهی را به افراد شایسته بسپارید. ما معمولاً جنبه مادی و مالی امانت را می‌بینیم اما امانتی که از همه امانت‌ها مهم‌تر است، مسئله ولایت و حکومت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه باید امانت الهی را به دست صاحب آن بسپاریم، گفت: خدا دائماً بندگانش را امتحان می‌کند. انتخابات ریاست جمهوری هم همین است. هیچکس خود را فریب ندهد و بگوید انتخاب دست خودمان نیست. اگر انتخاب می‌کنیم به این معنا نیست که حتماً نتیجه مطلوب باشد. می‌توانیم انتخاب کنیم که کدام راه برویم.

وی با بیان اینکه برخی‌ها 8 سال پیش در انتخابات دوگانگی ایجاد کردند، گفت: عده‌ای در آن زمان فریب خوردند و گفتند آمریکا همه چیز را درست می‌کند و این شعار بلند آن سال‌ها بود اما چرا برخی این‌ها را فراموش کرده‌اند. شعارشان این بود که شعار و مذاکره با آمریکا همه چیز را درست می‌کند اما نتیجه آن را دیدیم. چرا بیدار نمی‌شویم.

امانت الهی را در انتخابات ادا کنیم

آیت‌الله دژکام رأی را یک امانت الهی توصیف کرد و ادامه داد: باید اهلش را انتخاب کنیم و اگر فرد اصلح را انتخاب نکنیم، دیگر نباید گله کنیم زیرا وقتی بد انتخاب کردیم، نتیجه‌اش را دیدیم اما برخی می‌گویند در انتخابات شرکت نمی‌کنیم و قهر کردیم، اینها تنها با خدوشان قرار کرده‌اند. قهر ندارد مگر می‌شود انسان از با وظیفه انسانی و شهروندی شانه خالی کند و بگوید من قهر هستم.

وی با بیان اینکه این شهر و کشور متعلق به همه ملت ایران است، از عموم مردم درخواست کرد تا حضوری گسترده در انتخابات داشته باشند.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) در ادامه سخنان خود به در پیش رو بودن دهه کرامت اشاره کرد و گفت: دهه کرامت از روز شنبه با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) آغاز و تا 11 ذی‌القعده سالروز ولادت امام رضا(ع) ادامه دارد و در میان این دهه 6 ذی‌القعده سالروز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) را داریم.

عظمت شاهچراغ(ع)

وی عظمت حضرت شاهچراغ(ع) را به امانت‌داری ایشان دانست که به امین ولایت شهره دارند و ادامه داد: وقتی امام موسی کاظم(ع) را به زندان می‌بردند ایشان انگشتری که به نگین ولایت مشهور است به ام احمد مادر حضرت شاهچراغ(ع) سپرد و فرمودند وقتی من شهید شدم یکی از فرزندانم به دنبال این نگین می‌آید و آن فرد جانشین بعد از من است. ام احمد هم بعد از شهادت امام موسی کاظم(ع) ادای امانت کرد و وقتی امام رضا(ع) به نزد ایشان آمد نگین ولایت را خدمتشان تقدیم کرد.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: حضرت شاهچراغ(ع) نیز علی‎رغم اینکه اقشار مختلف مردم برای ولایت با ایشان بیعت کردند، امانت ولایت را به صاحبش سپرد و فرمودند که من در بیعت برادرم هستم و ایشان جانشین بعد از پیامبرم است و از مردم هم خواست تا به تأسی از ایشان با برادر بزرگوارشان یعنی امام رضا(ع) بیعت کنند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه نظام اسلامی و حاکمیت الهی در این عالم امانت است و باید امانتدار باشیم، گفت: اگر امانت‌دار شویم جلوه حاکمیت الهی را دو عالم خواهیم دید و امروز امانت الهی مربوط به امام زمان(عج) است، پس آن را ضایع نکنیم.

وی، درس بزرگ احمدبن موسی(ع) که جهان تشیع مدیون این درس است را درس امانت‌داری نسبت به ولایت الهی دانست و افزود: پنجشنبه هفته آینده سالروز بزرگداشت آن حضرت است و لازم است همگان در این عرصه تلاش‌های لازم را داشته باشند.

آیت‌الله دژکام از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیران استان، شهرداری، شورای شهر و غیره درخواست کرد تا توجه بیش از پیش به حرم سوم داشته باشند و افزود: روحانیت نیز به نوعی متولی کار است زیرا متولی فرهنگ‌سازی است و بحمد الهی تاکنون روحانیت نیز حرکت‌های خوبی در این زمینه داشته‌اند اما توقعمان آن است که بیشتر و بهتر از این حرم حمایت کنند.

ضرورت حضور هیئات مذهبی در طول سال در حرم شاهچراغ(ع)

وی با تأکید بر اینکه حضور هیئات مذهبی در حرم مطهر نباید صرفاً محدود به ایام تاسوعا و عاشورا شود، گفت: شیراز نزدیک به 600 هیئت مذهبی دارد که از این تعداد 250 هیئت مذهبی فعال هستند و خوب است که حضور هیئات مذهبی را در شب جمعه که شب زیارتی آن حضرت است به خصوص برای هفته آینده داشته باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خطبه دوم نماز جمعه ضمن سفارش دوباره به رعایت تقوای الهی و خداترسی به بیان نکاتی درباره انتخابات پیش رو پرداخت و گفت: رسانه‌ها، فرهیختگان، علما و روحانیت باید تلاش کنند تا نقش خود را در ارتباط با انقلاب اسلامی به درستی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه همه مشکل مردم تنها معیشت و اقتصاد نیست، بلکه اولویت اول یاد خداست و زمانی که یاد خدا در جامعه زنده شود، بقیه مسائل حل می‌شوند، گفت: اکنون در انتخابات مشاهده می‌کنیم چون معیشت مردم سخت شده است، نان اولویت شعارهای انتخاباتی شده است در صورتی که اشتباه است و این همان اشتباهی است که اروپا در قرن بیستم انجام داد اما بعد از پایان 70 سال گفتند اشتباه کردیم.

آیت‌الله دژکام با تصریح اینکه در مناظرات انتخاباتی کاندیداها عمدتاً مسئله معیشت را مطرح می‌کنند پس بقیه مسائل چه می‌شود، گفت: برخی‌ها ممکن است خوششان نیاید اما در هر صورت باید برای رضای خدا کار کنیم و این مسئله را باید رسانه‌ها اصلاح کنند.

امام جمعه شیراز به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب علاوه بر اقتصاد، به مسائلی نظیر پژوهش، مهدویت، عدالت، مبارزه با فساد و همچنین استقلال کشور توجه داشته‌اند و ما هم در انتخاب اصلح باید به این موارد توجه کنیم تا شاهد تحقق این موارد در گام دوم انقلاب باشیم.

وی از اینکه برخی‌ها تمام مسائل کشور را به ارتباط با استکبار جهانی ربط می‌دهند انتقاد کرد و گفت: برخی‌ها برای اینکه یک لقمه نان بخورند مانند گداها خود را تسلیت سیاست‌های استکبار می‌کنند در صورتی که استقلال کشور بسیار مهم است. امروز مشاهده می‌کنیم که آمریکا برای کشورمان خط و نشان می‌کشد و برجام دو و سه مطرح می‌کند در صورتی که باید از خون شهیدان سلیمانی و اسکندری خجالت بکشیم، آنان برای عزت و اقتدار ایران جان خود را فدا کرده‌اند.

ویژگی‌های انتخاب اصلح

آیت‌الله دژکام یکی مواردی که در انتخاب اصلح باید بدان توجه داشته باشد، عزت و اقتدار ایران دانست و گفت: استقلال، آزادی، عزت ملی باید در روابط خارجی حساب و کتاب اسلامی داشته باشند بنابراین در انتخاب ریاست جمهوری به این موارد باید توجه کنیم و یک فرد خدا ترس را انتخاب کنیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه رئیس جمهور آینده باید کارآمد بوده و برنامه داشته باشد و کارنامه‌اش هم روشن باشد و قدرت آن را داشته باشد که بتواند از ظرفیت همه گروه‌ها استفاده کند، گفت: اگر می‌خواهیم کشور مستقل و مقتدری داشته باشیم باید تمام این موارد را رعایت کنیم و این‌ها رقیب ناکارآمدی و فقر و فساد است.

وی با تصریح اینکه در روز جمعه آینده همگی پای صندوق‌های رأی حاضر شویم و به دشمنان ثابت کنیم که پای نظام اسلامی تا آخر ایستاده‌ایم، گفت: با حضور گسترده در انتخابات خیال خام و نقشه‌های آنان را نقش بر آب خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha