رسانه‌ها بدون غرض‌ورزی در معرفی کاندیدای اصلح کمک کنند
کد خبر: 3976735
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲

رسانه‌ها بدون غرض‌ورزی در معرفی کاندیدای اصلح کمک کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شیراز با بیان اینکه رسانه‌ها و تشکل‌ها بدون غرض‌ورزی و جهت‌گیری خاص در معرفی کاندیدای اصلح به مردم کمک کنند، گفت: صدا و سیما، رسانه‌ها، فضای مجازی و سازمان‌های مردمی در ترغیب و تشویق عموم مردم نقش اساسی دارند.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی، اخبار و مستندسازی ستاد انتخابات شهرستان شیراز، علی عسگر جمشیدی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز در جمع برخی از فعالین اجتماعی و نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد این شهرستان، تصریح کرد: انتخابات را می‌توان رکن مهم و اساسی مردم سالاری دینی تلقی کرد و حضور حداقلی می‌تواند بهانه‌ای برای سوءاستفاده بیگانگان شود، از این‌رو جلب مشارکت مردم حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات یک رویداد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است که در تمامی مراحل زندگی افراد نقش موثر دارد و می‌تواند تحولاتی را در زندگی مردم به وجود آورد، اظهار کرد: مشکلاتی همانند کرونا و تبلیغات سوء نباید مانع برگزاری انتخابات شود.

دبیر ستاد انتخابات شهرستان شیراز با تأکید بر اینکه کمیته امنیتی و اجتماعی این ستاد نظارت کامل بر اجرای دستورالعمل‌ها به ویژه پروتکل‌های بهداشتی دارد، افزود: حدود ۱۷ هزار نفر در برپایی و اجرای انتخابات مشارکت دارند.

جمشیدی اظهار کرد: تشکیل هیئت‌های اجرایی و بررسی صلاحیت کاندیداها، پروژه بسیار سختی بود که با درایت شخص فرماندار به سامان رسیده است و اکنون همه هم و غم مجموعه نیروها اعم از اجرا، نظارت، پشتیبانی و منابع انسانی، اطلاع‌رسانی، حراست و غیره این است که یکی از سالم‌ترین انتخابات را همانند گذشته رقم بزنند.

وی با بیان اینکه حدود ۹ اصل از قانون اساسی تاکید در خصوص اهمیت انتخابات ریاست جمهوری دارد و ۸ اصل به صورت مستقیم به اهمیت شوراها می‌پردازد، گفت: دستیابی به جایگاه قدرت سیاسی نباید دستمایه‌ای برای رسیدن به منافع مادی و ثروت باشد؛ موضوعی که در کشورهای کمتر توسعه یافته بیشتر شاهد آن هستیم و به عنوان یک جاذبه برای برخی از کاندیداها به شمار می‌آید.

جمشیدی به موضوع آموزش حقوق شهروندی نیز گریزی زد و اضافه کرد: تمامی تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه اجتماعی رسالت دارند تا با تولید محتوای آموزشی در حوزه حقوق شهروندی خصوصاً مشارکت در انتخابات و حق تعیین سرنوشت، نسبت به آگاه‌سازی، اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی در بین مردم به ویژه قشر جوان اقدام کنند.

به عقیده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان شیراز، آموزش، حلقه مفقوده برای رشد و توسعه جوامع بشری موجب ایجاد تغییرات مثبت در بین افراد جامعه بوده و از این رو باید با یک نگاه ویژه به نقش و جایگاه آن نگریست و برای آن برنامه‌ریزی کرد.

انتهای پیام
captcha