کرونا جان 4663 نفر در فارس را گرفت
کد خبر: 3976690
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳

کرونا جان 4663 نفر در فارس را گرفت

طبق اعلام مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 4 هزار و 663 نفر بر اثر ابتلا به کرونا در استان فارس جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایکنا از فارس، سید‌روح‌الله حسینی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 20 خرداد در استودیو سلامت فارس اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۲۶ هزار و ۶۰۷ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۶۶ هزار و ۱۹۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۰۷ هزار و ۴۰ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۶ هزار و ۲۹۳ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۸۲ هزار و ۴۸۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

حسینی با ابراز تأسف از جان باختن 7 هم‌استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا =کنون را چهار هزار و ۶۶۳ اعلام کرد.

وی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را هزار و ۷۳ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۴۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۲۵۸ هزار و ۷۳۶ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

انتهای پیام
captcha