نقش روحانیان در انتخابات / تمام آسیب‌ها ناشی از فراموشی یاد خداست
کد خبر: 3976679
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳

نقش روحانیان در انتخابات / تمام آسیب‌ها ناشی از فراموشی یاد خداست

مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز با بیان اینکه شرکت در انتخابات عمل به تکلیف است، گفت: وظیفه علما و روحانیان دعوت مردم به حضور حداکثری در عرصه انتخابات و دور کردن یأس و ناامیدی از جامعه و آحاد مردم است.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز امروز، 20 خردادماه در گردهمایی مبلغان قرارگاه عمار این حوزه به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: شرکت در انتخابات عمل به تکلیف است که نکته بسیار مهمی است.

وی با بیان اینکه در عمل به تکلیف نباید به دنبال نتیجه بود بلکه مهم عمل به دستورات الهی است، افزود: یکی از علت‌هایی که ممکن است انسان‌ها در عمل به وظایف خود سستی بورزند همین است که از روز نخست به دنبال نتیجه هستند و اگر امام حسین(ع) هم به دنبال نتیجه بود، هیچگاه قیام نمی‌کرد و عاشورایی رخ نمی‌داد.

حدائق بر ضرورت شرکت در انتخابات تأکید کرد و افزود: بی تدبیری برخی از مسئولان و بی‌کفایتی آنان برخی را دلسرد کرده است اما نباید این بی‌تدبیری به اساس حکومت ضربه بزند بلکه به دقت در انتخابات باید توجه کنیم.

وی به نقش روحانیان و طلاب در این عرصه اشاره کرد و گفت: وظیفه روحانیون و طلاب این حوزه و قرارگاه عمار و کلیه طلاب در جامعه دعوت مردم به حضور حداکثری در عرصه انتخابات و دور کردن یأس و ناامیدی از جامعه و آحاد مردم است زیرا این فرصت‌ها گذراست و نکند فردای قیامت نواب صفوی این طلبه جوان که در خفقان حکومت پهلوی تبلیغ دین و دفاع از قرآن را ترک نکرد، میزان الاعمال ما کنند و بگویند که شما با امکانات و بسط یدی که داشتید برای دفاع از دین وحکومت اسلامی چه کردید.

مدیر عامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس در ادامه فرازهای از سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص سبک زندگی اسلامی را یادآور شد و گفت: سبک زندگی اسلامی در واقع زندگی با زیست متفاوت است، زیست به معنای رشد نباتات و تولید مثل است.

وی با بیان اینکه آدم بودن و انسان زیستن مهم است، گفت: هر جا خداوند از یادها رفته است مورد آسیب واقع شدیم و در موضوع اقتصاد نیز این چنین است کسانی که خداوند را فراموش می‌کنند احتکار، دزدی، اجحاف، خیانت در امانت، دست درازی به بیت‌المال، تضییع حقوق عامه را انجام می‌دهند.

حدائق با اشاره به رسالت مبلغین در جامعه امروز تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های منتخب مردم ایمان و دغدغه‌مندی در مسائل است، کسی که مسئولیت قبول می‌کند باید تراز را خداوند قرار دهد و تخصص نیز داشته باشد.

انتهای پیام
captcha