آسایش و امنیت مردم در حوزه معیشت تأمین شود / انتخاب اخلاق‌مدار داشته باشیم
کد خبر: 3976038
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱

آسایش و امنیت مردم در حوزه معیشت تأمین شود / انتخاب اخلاق‌مدار داشته باشیم

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کسی را انتخاب کنیم که کارنامه خوبی جهت رفع مشکلات واحدهای تولیدی دارد، گفت: آسایش و امنیت صرفا فقط به معنای دورنگه‌داشتن مردم از خطر داعش و تهدیدهای مشابه نیست، بلکه در حوزه‌های اقتصادی هم باید به فکر معیشت مردم بود.

به گزارش ایکنا از فارس، جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای امروز، 17 خردادماه در مراسم افتتاح ستاد ایران قوی که با حضور جمعی از نمایندگان مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی در شیراز برگزار شد، به اهمیت حضور در انتخابات اشاره کرد و گفت: تلاش‌های زیادی می‌شود تا مردم را از حضور در انتخابات دلسرد و ناامید شوند.

وی افزود: دشمنان و به دنبال القای این مسئله هستند که تغییرات ریاست جمهوری تأثیری در زندگی مردم نخواهد داشت، در صورتی که قطعاً مشارکت در انتخابات موجب ایجاد تغییرات خواهد شد به خصوص اینکه انتخاب اصلحی داشته باشیم که کارنامه خوبی در مبارزه با فساد داشته باشد.

قادری با بیان اینکه باید کسی انتخاب کنیم که به مشکلات مردم به خصوص اقشار محروم و کمتر برخوردار آشنایی نزدیکی داشته باشد، بر ضرورت رعایت اخلاق‌مداری از سوی کاندیداها تأکید کرد و گفت: باید کسی انتخاب کنیم که حتی در مناظرات انتخاباتی هم اخلاق را رعایت می‌کند و از چارچوب اخلاق مؤمنانه خارج نمی‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کسی را انتخاب کنیم که کارنامه خوبی جهت رفع مشکلات واحدهای تولیدی دارد، گفت: در نظر داشته باشیم که آسایش و امنیت صرفا فقط به معنای دورنگه‌داشتن مردم از خطر داعش و تهدیدهای مشابه نیست، بلکه در حوزه‌های اقتصادی هم باید به فکر معیشت مردم بود.

وی یادآور شد: ما در بسیاری از حوزه‌هایی که نیاز اصلی مردم است هنوز به خارج وابسته هستیم و کوچکترین تنش ارزی فشارهای مهلکی را بر مردم وارد می‌کند. در گذشته شاهد بودیم که قیمت کالاهای مرتبط و غیرمرتبط با ارز به صورت لحظه‌ای افزایش می‌یافت و اکنون در برهه حساسی قرار داریم که رئیس جمهور باید نگاه ویژه‌ای به مسایل اقتصادی که نیاز و خواسته اصلی مردم است، داشته باشد.

قادری با بیان اینکه در برهه‌ای می‌توانیم برای دیگر کشورها الگو باشیم که مسایل و مشکلات خود را به درستی حل کنیم، گفت: باید از ظرفیت‌های جوانان در حوزه‌های پژوهشی، شرکت‌های دانش‌بنیان، نانو و بیوتکنولوژی و زمینه‌های علمی و تخصصی بهره‌برداری کنیم. در حالی که امروز شاهد مهاجرت جوانان به کشورهای خارجی و تن دادن آن‌ها به مشاغل دون پایه هستیم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه  برای کشور زیبنده نیست که در میان 180 کشور در رتبه 127 قرار گیرد، گفت: متأسفانه تاکنون آنچنان که شایسته است به جوانان میدان نداده‌ایم و تمامی تخم مرغ‌های خود را در سبد ارتباط با غرب گذاشتیم و این در حالی است بسیاری از کشورهای غربی چشم دیدن ما و توانمندی‌های ما را نداشته و در این زمینه مرتکب اشتباهات استراتژیکی شده‌ایم.

وی تصریح کرد: در بخش‌هایی نظیر معادن و گردشگری ظرفیت‌های ارزنده‌ای داریم که با بهره‌برداری بهینه از منابع و مدیریت ساختارهای موجود می‌توانیم در حوزه اشتغالزایی عزتمند و برخورداری از مواهب آن گام‌های بلندی برداریم.

انتهای پیام
captcha