تأثیر تشکیل شورای قرآن و عترت فارس در مسابقات قرآن / استقبال دو برابر شد
کد خبر: 3976028
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸

تأثیر تشکیل شورای قرآن و عترت فارس در مسابقات قرآن / استقبال دو برابر شد

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف فارس از استقبال دو برابری قرآنیان استان در چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف خبر داد و گفت: به دلیل تشکیل شورای قرآن و عترت در استان فارس و هم‌افزایی نهادهای مختلف در ذیل این شورا، تبلیغات گسترده‌ای برای این مسابقات در سطح استان انجام شد که در نهایت منجر به استقبال دو برابری قرآنیان از مسابقات مذکور شد.

سیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به اتمام مهلت ثبت‌نام در چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف در سال جاری گفت: طبق اعلام قبلی آخرین مهلت ثبت‌نام در این مسابقات 13 خردادماه بوده است که دیگر مهلت ثبت‌نام هم تمدید نشد.

وی از ثبت‌نام یک هزار و 445 نفر از قرآنیان فارس در این دوره از مسابقات خبر داد و افزود: از این تعداد 995 نفر بانو و 450 نفر آقا بودند که بیشترین آمار ثبت‌نامی هم مربوط به رشته‌های تفسیر، قرائت ترتیل و حفظ 5 و 10 جزء قرآن بوده است.

جلالی با بیان اینکه سال گذشته 695 نفر از استان فارس در این مسابقات شرکت کرده بودند که امسال شاهد رشد دو برابری تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن بوده‌ایم، گفت: به دلیل تشکیل شورای قرآن و عترت استان فارس که نهادها و دستگاه‌های مختلفی در آن عضویت دارند، شاهد رشد دو برابری تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن بوده‌ایم.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف فارس اظهار کرد: برای ثبت‌نام در این مسابقات تعامل بسیار خوبی با اتحادیه مؤسسات قرآنی، ارشاد، تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش و بنیاد مهدی موعود(عج) که همگی از اعضای شورای قرآن و عترت استان هستند، برقرار شد و همین مسئله موجب تبادل بانک اطلاعاتی قرآنیان این نهادها شد و توانستیم تبلیغات ثبت‌نام مسابقات قرآن را به بانک‌های اطلاعاتی هر کدام از این نهادها ارسال کنیم و نتیجه آن هم در تعداد ثبت‌نامی‌ها مشاهده کردیم.

وی در عین حال این نکته را یادآور شد که ادارات اوقاف برخی از شهرستان‌های استان فارس نیز تعامل خوبی با مؤسسات قرآنی شهرستان خود برقرار کردند که توانستند تبلیغات خوبی برای مسابقات قرآن انجام دهند که شامل شهرستان‌های نورآباد، رستم، سروستان، فیروزآباد، کازرون، فسا، گراش و جهرم هستند.

جلالی زمان برگزاری مراحل شهرستانی و استانی این دوره از مسابقات قرآن را اول تیرماه تا پایان شهریورماه اعلام کرد و گفت: البته در استان فارس به احتمال زیاد مسابقات مرحله شهرستانی در نیمه اول مرداد و مرحله استانی در نیمه اول شهریورماه برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه فارس در پایان در خصوص شیوه برگزاری مسابقات نیز گفت: مسابقات قرآن با توجه به وضعیت شیوع کرونا در بازه زمانی مذکور به صورت حضوری یا مجازی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha