بنای یاد بود شهدای مدافع حرم در محله حر بجنورد احداث می‌شود
کد خبر: 3975973
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶

بنای یاد بود شهدای مدافع حرم در محله حر بجنورد احداث می‌شود

یادمان شهدای محله حر بجنورد با محوریت بنای یادبود شهید «مجید قربانخانی»، معروف به حر شهدای مدافع حرم به همت فعالان کانون فرهنگی هنری مسجد صاحب الزمان (ع) این محله احداث می‌شود.

بنای یاد بود شهدای مدافع حرم در محله حر بجنورد احداث می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، به نقل از روابط عمومی فهمای خراسان شمالی، محمد رستمی، مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد صاحب الزمان (ع) منطقه حر بجنورد، در رابطه با ارادت نوجوانان و جوانان این محله به شهید والامقام  «مجید قربانخانی» از شهدای مدافع حرم، اشاره کرد و گفت: اولین بار عکسی از شهید همراه با زندگینامه‌اش سر در هیئت و مسجد نصب شد  و جوانان و نوجوانان به زندگی نامه این شهید علاقمند شدند.

وی ادامه داد: شهید قربانخانی پیش از شهادت، با خالکوبی روی بدنش و چاقوی ضامن‌دار همراهش و مرام  لوتی گری شناخته می‌شد که کسی فکرش را نمی‌کرد برای دفاع از حریم زینبی آموزش ببیند و راهی جنگ علیه نیروهای تکفیری و داعش شود، همین موضوع جوانان محله حر که اغلب همین مرام و مسلک را دارند، بسیار متاثر کرد.

رستمی در ادامه این توضیحات با شوق مضاعف شهید قربانخانی را «رفیق خوشبخت ما» خطاب کرد و افزود: تهیه بسته‌های فرهنگی حاوی تمثال شهید قربانخانی و نشر زندگی نامه آن شهید مدافع حرم، خیلی از جوانان را مرید شهدا کرد و برخی خواهران با تاسی از شهید حجاب برتر و چادر را انتخاب کردند.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد صاحب الزمان (ع) منطقه حر بجنورد، توضیح داد: پس از آن مرام شهید در محله الگو شد و هر برنامه‌ای؛ از برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی تا دستگیری از مستمندان و کمک‌های همدلانه شامل یک هزار بسته غذایی و پنج هزار پرس غذای گرم، با نیت و مزین به نام آن شهید والامقام جان می‌گرفت.

رستمی در ادامه اعلام کرد: پس از آن جوانان محله تصمیم به احداث بنای یادبود شهید  قربانخانی و شهدای محله حر گرفتند که هم اکنون ساخت این پروژه بیش از یک ماه است که آغاز شده و به نیمه رسیده و در حال تکمیل شدن است.

وی همچنین ادامه داد: پروژه یادمان شهدا در محله حر که از مناطق حاشیه شهر بجنورد بنا شده و 100 میلیون نیز هزینه دارد که این هزینه با یاری جوانان و نیز شهرداری تامین می‌شود.

گفتنی است، شهید مجید قربانخانی،  معروف به «حر شهدای مدافع حرم»  متولد ۱۳۶۹است. وی در سال ۱۳۹۴ در منطقه خان طومان سوریه به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از سه سال از طریق آزمایش دی‌ان‌ای شناسایی و به ایران منتقل شد.

انتهای پیام
captcha