مرحله شفاهی آزمون سراسری قرآن و عترت برگزار نمی‌شود
کد خبر: 3974695
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

مرحله شفاهی آزمون سراسری قرآن و عترت برگزار نمی‌شود

مرحله شفاهی نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار نمی‌شود.

مرحله شفاهی آزمون سراسری قرآن برگزار نمی‌شود / اختصاص جوایز به تمامی برگزیدگانبه گزارش ایکنا، معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اعلام کرد، به دلیل ادامه شرایط کرونایی کشور و اهمیت حفظ سلامت قرآن‌آموزان، مرحله شفاهی نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت برگزار نمی‌شود و به نمرات آزمون کتبی برای تعیین برگزیدگان، اکتفا خواهد شد.

مرحله شفاهی آزمون سراسری قرآن و عترت، ویژه رشته حفظ کل قرآن است و جوایز برگزیدگان براساس نمره کسب شده در آزمون کتبی، بین تمامی افرادی که حد نصاب را کسب کرده‌اند، تقسیم خواهد شد.

سیدفخرالدین اسماعیلی، مدیرکل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های مردمی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا اظهار کرد: از مجموع حاضران در آزمون، بیش از ۲۷ هزار نفر موفق به کسب امتیاز حد نصاب قبولی شدند، همچنین از حدود پنج هزار و ۴۰۰ شرکت‌کننده در رشته حفظ کل قرآن،‌ هزار و ۴۰۰ نفر، نمره حد نصاب را دریافت کرده‌ و از جوایز در نظر گرفته شده بهره‌مند خواهند شد.

برگزارکنندگان آزمون سراسری قرآن، پیش از برگزاری آزمون اعلام کرده بودند که نحوه اجرا تحت تأثیر شرایط کرونایی خواهد بود و اگر وضعیت رو به بهبود باشد، مرحله شفاهی آزمون رشته حفظ به صورت حضوری در مؤسسات استانی برپا خواهد شد.

یادآور می‌شود، در نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت که با تمدید در زمان برگزاری نیز مواجه شد، بیش از ۱۲۰ هزار نفر ثبت نام کردند و در روز آزمون(8 اردیبهشت‌ماه 1400) نیز بیش از ۸۰ هزار نفر حضور یافتند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
سیده نرگس موسوی نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۷ - ۱۲:۰۲
0
0
عالی
captcha