ثبت‌نام 703 داوطلب برای ورود به حوزه علمیه بانوان خوزستان
کد خبر: 3973830
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸

ثبت‌نام 703 داوطلب برای ورود به حوزه علمیه بانوان خوزستان

تاکنون 703 داوطلب برای ورود به حوزه علمیه بانوان خوزستان ثبت نام کرده‎‌اند.

ثبت‌نام 703داوطلب برای ورود به حوزه علمیه بانوان خوزستانمنیژه صرخه، معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه بانوان استان خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره آخرین آمار ثبت‌نامی‌های حوزه علمیه گفت: تاکنون 703 داوطلب برای ورود به حوزه علمیه بانوان خوزستان ثبت نام کرده‎‌اند. 

وی با اعلام خبر تمدید مهلت ثبت‌نام برای داوطلبان گفت: این مهلت برای مقطع سطح دو تا 15 تیر و برای داوطلبان مقاطع سطح سه و چهار تا هفتم خرداد تمدید شده است.

صرخه با بیان اینکه در حال حاضر تعداد مدارس علمیه بانوان ما در استان، ۳۳ حوزه علمیه هستند که در ۲۳ شهر فعالیت می‌کنند، توضیح داد: این مدارس در مقطع دوم، سوم و مقطع چهارم فعال هستند. مقطع اول یا سطح دو(معادل کارشناسی)، مقطع سومی یا سطح سه(معادل کارشناسی ارشد) و سطح چهار که بالاترین مقطع ما است.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه بانوان استان ادامه داد: گرایش در مقطع سطح دو، به صورت عمومی است و دروس الهیات و معارف اسلامی تدریس می‌شود. در مقطع سوم یا کارشناسی ارشد، ۴ مدرسه علمیه در شهرهای اهواز، دزفول، شوشتر و بندر امام داریم. رشته‌ها در این مقطع به صورت تخصصی ارائه می‌شوند که در حال حاضر رشته‌های مشاوره و خانواده با رویکرد اسلامی، اخلاق و تربیت اسلامی، کلام اسلامی، فقه و تفسیر تدریس می‌شود. امکان تحصیل غیر حضوری و نیمه حضوری در این مقطع به دلیل بعد مسافت و اشتغال برای طلاب وجود دارد. در مقطع ۴ یک مدرسه علمیه در اهواز با سه رشته فقه، تفسیر و کلام در حال فعالیت است.

صرخه خاطرنشان کرد: در حال حاضر، ۱۱ هزار طلبه و ۴۰۰ استاد در حوزه‌های علمیه بانوان در حال فعالیت علمی هستند.

انتهای پیام
captcha