همکاری کمیته امداد و زندان‌های فارس با هدف ساماندهی نظام حمایتی
کد خبر: 3973640
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸

همکاری کمیته امداد و زندان‌های فارس با هدف ساماندهی نظام حمایتی

تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس و اداره‌کل زندان‌های این استان با هدف استقرار عدالت، ساماندهی نظام حمایتی و اجتماعی، انسجام و اثربخشی در کنترل آسیب‌های اجتماعی، تقویت بنیان خانواده و غیره منعقد شد.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل زندان‌های فارس، تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس و اداره‌کل زندان‌های این استان در راستای اهداف سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به منظور نیل به بهره‌مندی مستمر و نهادینه از ظرفیت‌های موجود دو دستگاه که موجبات ارتقای کمی و کیفی اهداف و برنامه‌های مشترک را فراهم می‌کند، منعقد شد.

اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های فارس امروز، 4 خردادماه گفت: موضوع تفاهم‌نامه، همکاری مشترک دو جانبه بین کمیته امداد حضرت امام(ره) و اداره‌کل زندان‌های فارس، استفاده از ظرفیت‌های دو مجموعه با هدف اجرای جزء 3 بند ج ماده 38 قانون احکام دائمی برنامه‌های کشور مصوب 10/12/95 با هدف استقرار عدالت، ساماندهی نظام حمایتی و اجتماعی، انسجام و اثربخشی در کنترل آسیب‌های اجتماعی، تقویت بنیان خانواده، گسترش و تعمیق خدمات مددکاری، مشاوره و حمایت بهتر از خانواده‌های سرپرست زندانی نیازمند در زندان‌های استان است.

وی اظهار کرد: اهداف تفاهم‌نامه، هماهنگی، همکاری و همسویی در ارائه خدمات بهتر به خانواده‌های زندانیان، توانمندسازی، ایجاد روحیه استقلال، خودباوری، کسب مقبولیت اجتماعی و رفع نیازهای معیشتی خانواده‌های زندانیان نیازمند و همچنین ارائه خدمات آموزشی، مشاوره‌ای و حرفه‌آموزی به این خانواده‌ها است.

ابراهیمی اضافه کرد: هدفمند کردن فعالیت‌ها، جلوگیری از موازی‌کاری، ارائه خدمات مشترک وعادلانه به زندانیان نیازمند و خانواده‌های آنان و ممانعت از سوءاستفاده برخی افراد در تضییع حقوق سایر مددجویان از اهداف مهم این تفاهم‌نامه است تا همه خانواده‌ها بتوانند از خدمات یکسان بهره‌مند شوند.

مدیرکل زندان‌های فارس یادآور شد: نظام‌مند کردن شناسایی زندانیان نیازمند و خانواده‌ها، طبقه‌بندی و اولویت‌بندی مشکلات آنان و تلاش در جهت پیشگیری از بروز مجدد آسیب در خانواده‌ها با توسعه خدمات مددکاری اجتماعی مورد تأکید است.

یادآور می‌شود، این تفاهم‌نامه با امضای اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های فارس و محمد بذرافشان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) در هشت ماده و یک تبصره به مدت 5 سال بین اداره‌کل زندان‌ها و کمیته امداد امام(ره) منعقد شده است.

انتهای پیام
captcha