راه‌اندازی مراکز جدید واکسیناسیون کرونا در فارس
کد خبر: 3973260
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹

راه‌اندازی مراکز جدید واکسیناسیون کرونا در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از پیگیری برای راه‌اندازی مراکز جدید واکسیناسیون کرونا در استان خبر داد که پس از راه‌اندازی آدرس آن‌ها اعلام خواهد شد.

به گزارش ایکنا از فارس، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 2 خردادماه در استودیو سلامت فارس از پیگیری برای راه‌اندازی مراکز جدید واکسیناسیون در این استان خبر داد و گفت: پس از راه‌اندازی آدرس این مراکز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز تمامی مراکز واکسیناسیون شیراز و شهرستان‌ها برای واکسیناسیون افراد بالای 75 سال فعال است، ادامه داد: در شهرستان شیراز دو مرکز واکسیناسیون خودرویی در پارک کوهستانی دراک و ورودی ورزشگاه 50 هزار نفری میانرود و مراکز ثابت واکسیناسیون شامل مرکز واکسیناسیون برج پژوهشی دانشگاه واقع در خیابان خلیلی، سالن ورزشی غدیر دانشکده علوم توانبخشی واقع در ابیوردی، سالن هلال احمر واقع در بلوار سیبویه بعد از بیمارستان قلب الزهرا(س)، سالن بهزیستی واقع در کوی زهرا و مرکز واکسیناسیون واقع در سالن ملاصدرا محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی واقع در شهرک گلستان، آماده ارائه خدمت به سالمندان و واکسیناسیون این افراد است.

همتی گفت: همچنین افراد بالای 70 سال که از دیروز به سامانه salamat.gov.ir مراجعه و اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند، می‌توانند بر اساس نوبت‌دهی انجام شده و پیامکی که حاوی زمان و مکان واکسیناسیون به آنان ارسال می‌شود برای دریافت واکسن به مراکز اعلام شده در مراجعه کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، 891 و پنج مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه‌های استان انجام شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، 258 هزار و 208 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، 102 هزار و 232 مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد پانزده هزار و 93 بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، 273 هزار و 301 بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

همتی همچنین از بهبودی 249 هزار و 512 نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند و با اعلام جان باختن 12 هم‌استانی دیگر در اثر کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را چهار هزار و 479 نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: هم‌اکنون یک هزار و 350 بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، 237 بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha