منتظر پاسخ عربستان برای برگزاری حج هستیم / آمادگی 3000 زائر در فارس
کد خبر: 3973163
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱

منتظر پاسخ عربستان برای برگزاری حج هستیم / آمادگی 3000 زائر در فارس

مدیر حج و زیارت فارس در پاسخ به وضعیت حج تمتع امسال گفت: هنوز كشور عربستان پاسخی برای برگزاری حج امسال نداده است اما در عین حال بیش از 3 هزار زائر از استان فارس آموزش‌های لازم را برای این امر دیده‌اند.

علی‌رضا زینلی، مدیر حج و زیارت فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، در پاسخ به وضعیت برگزاری حج تمتع در سال جاری گفت: هنوز كشور عربستان پاسخی برای برگزاری حج امسال نداده است و مشخص نیست كه امسال آیین عبادی حج برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینكه بیش از 3 هزار زائر از استان فارس آموزش‌های لازم حج تمتع را دیده و آماده اعزام هستند، افزود: این آموزش‌ها به دلیل شرایط شیوع كرونا همگی در بستر فضای مجازی انجام شده‌اند.

زینلی همچنین گفت: وضعیت برگزاری اربعین حسینی هم در سال جاری مشخص نیست و برای برگزاری سفرهای زیارتی عتبات عالیات و سوریه هم منتظر هستیم.

زینلی در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش‌رو بودن هفته حج كه مقارن با دهه كرامت است، اشاره كرد و گفت: در سال‌های گذشته در هفته حج ماكت كعبه را در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) قرار می‌دادیم كه با استقبال زائران مواجه می‌شد.

مدیر حج و زیارت فارس برگزاری میثاق با حضرت شاهچراغ(ع) و دیدار با خانواده‌های شهدا را از دیگر برنامه‌های سال‌های گذشته ذكر كرد كه برگزاری آنان در سال جاری منوط به شرایط شیوع كروناست.

وی همچنین از برگزاری مسابقه «امین ولایت» در بستر فضای مجازی خبر داد و گفت: به 10 نفر از برگزیدگان این مسابقه كمك هزینه ویزای اربعین اهدا خواهد شد.  

انتهای پیام
captcha