«ضیافت قرآنی در چهارشنبه شب‌های نورانی» شیراز اجرا می‌شود
کد خبر: 3972287
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳

«ضیافت قرآنی در چهارشنبه شب‌های نورانی» شیراز اجرا می‌شود

محافل مجازی و حضوری قرآن با رویكرد تلاوت جوانان و نوجوانان قرآنی نقاط مختلف كشورمان با عنوان «ضیافت قرآنی در چهارشنبه شب‌های نورانی» در مسجد تاريخی آقاباباخان شيراز برگزار می‌شود.

عطاءالله امیدواری، قاری برجسته استان فارس و دبیر اجرایی طرح «ضیافت قرآنی در چهارشنبه شب‌های نورانی» در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به برگزاری محافل قرآنی ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان در ماه مبارك رمضان گفت: از آنجا كه این محافل با استقبال بسیار خوب نوجوانان و جوانان قرآنی كشورمان مواجه شد، تصمیم گرفتیم تا این محافل را ادامه دهیم.

وی افزود: در این راستا محافل مجازی  و حضوری قرآن با رویكرد تلاوت جوانان و نوجوانان قرآنی نقاط مختلف كشورمان با عنوان «ضیافت قرآنی در چهارشنبه شب‌های نورانی» برگزار می‌شود.

امیدواری بیان كرد: این محافل نورانی در ادامه برگزاری محافل قرآنی هفتگی مسجد تاریخی آقاباباخان شیراز در چهارشنبه شب‌های هر هفته بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء و با بهره‌گیری از فضای مجازی برگزار خواهد شد که علاقه‌مندان استماع کلام وحی نیز می‌توانند جهت استفاده حضوری از این محافل که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد، در موعد مقرّر در مسجد آقاباباخان حضور به هم رسانند.

دبیر اجرایی طرح «ضیافت قرآنی در چهارشنبه شب‌های نورانی» یادآور شد: این رویداد قرآنی در ادامه اجرای موفق طرح ضیافت قرآنی در شب‌های آسمانی با رویکرد تلاوت تلاوت قاریان دانش‌آموز و دانشجو و همراه با بیان نکات تفسیری و قصه‌های قرآنی و با هدف معرفی و شناساندن قاریان موفق دانشجو و دانش‌آموز و ایجاد فرصت بروز و ظهور توانمندی آینده‌سازان قرآنی و همچنین در جهت ترویج و توسعه فرهنگ فعالیت‌های قرآنی و فرهنگ تلاوت قرآن در فضای مجازی برگزار می‌شود که در جهت انتخاب بستر مجازی و پوشش رسانه‌ای برگزاری محافل هفتگی، در حال بررسی و مذاکره با شرکت‌های ذیربط هستیم.

وی با تصریح اینكه استفاده از تلاوت قاریان موفق و ممتاز دانش‌آموز و دانشجویی استان فارس در اولویت برگزاری مراسم قرار گرفته است، گفت: قطعاً از چهره های ممتاز کشوری از سایر استان‌ها نیز جهت حضور و تلاوت در محافل بهره‌مند خواهیم بود و در ضمن برگزاری این محافل از حضور اساتید و پیشکسوتان قرآنی استانی و کشوری در جهت ارائه ارشادات و راهنمایی‌های لازم به قاریان محترم مدعو بهره لازم برده خواهد شد.

امیدواری اظهار كرد: نکته قابل اهمیت اینکه هر یک از محافل قرآنی «ضیافت قرآنی در چهارشنبه شب‌های نورانی» به یاد یک شهید بزرگوار برگزار خواهد شد که اطلاع‌رسانی لازم به خانواده آن شهید بزرگوار، جهت حضور حقیقی یا مجازی در محفل قرآنی مربوطه صورت خواهد پذیرفت و همچنین قرعه‌کشی ماهیانه در جهت ترغیب حضور مخاطبین محافل و دعوت از خطباء و سخنرانان مذهبی در حین برگزاری محافل پیش‌بینی و لحاظ شده است.

این مدرس قرآن كریم همچنین گفت: طرح «ضیافت قرآنی در چهارشنبه شب‌های نورانی» در ادامه برگزاری جلسات آموزشی قرائت قرآن کریم مسجد تاریخی آقاباباخان شیراز برگزار خواهد شد که جلسات قرآنی مسجد مذکور، صرف نظر از مدت زمان تعطیلی جلسات قرآنی در ایام کرونا، از سال ۱۳۸۶ به‌صورت هفتگی و مداوم برگزار شده است.

وی ادامه داد: این مسجد فاخر باستانی، در ابتدای زیرگذرکریمخانی زند واقع شده است که خاستگاه بسیاری از فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی شهر شیراز بوده و بزرگان و نامدارانی مثال مرحوم فال اسیری، مرحوم سیّد محمد امام و مرحوم حاج محمّدرضا گل آرایش در آن مکان مقدّس به اقامه نماز پرداختند و خیل شهدا بزرگواری را تقدیم راه اسلام كرده است.

امیدواری در پایان گفت: اطلاع‌رسانی برگزاری محافل نورانی طرح «ضیافت قرآنی در چهارشنبه شب‌های نورانی» در گروه واتساپی به آدرس  https://chat.whatsapp.com/IoS6qEBXJEIHa4SjORt4G1 انجام خواهد شد و از طریق فضای مجازی قابل استفاده عموم علاقه‌مندان و مشتاقان استماع کلام وحی خواهد بود.

انتهای پیام
captcha