راه‌اندازی كلینیك‌های آموزش سلامت در فارس
کد خبر: 3971890
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶

راه‌اندازی كلینیك‌های آموزش سلامت در فارس

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز از راه‌اندازی کلینیک‌های آموزش سلامت با هدف ارتقای خودمراقبتی و افزایش سطح سواد سلامت بیماران در این كلان‌شهر خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی در خدمات بهداشتی درمانی شیراز، اورنگ ایلامی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 26 اردیبهشت‌ماه گفت: کلینیک‌های آموزش سلامت با هدف ارتقای خودمراقبتی و افزایش سطح سواد سلامت بیماران در شیراز راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینكه یکی از بخش‌های اصلی در ساختار نظام سلامت خود مراقبتی است، تأکید کرد: باید با بهره‌گیری از برنامه‌های آموزش به بیمار در سطح جامعه ساختار سلامت توسعه یابد.

ایلامی بیان كرد: با توجه به کوتاه‌تر شدن زمان بستری در بیمارستان و انجام مراقبت‌های بیمار در کمترین زمان ممکن، بیمار پس از یک جراحی و یا اقدام درمانی دیگر با چند دارو و یا دستور غذایی از بیمارستان یا سایر مراکز ارائه خدمات درمانی ترخیص می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز اضافه کرد: با توجه به برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام شده، کلینیک‌های آموزش سلامت در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هدف پیشبرد توسعه خودمراقبتی در بیماری‌های خاص و غیرواگیر در بیمارستان خیریه قلب‌الزهرا(س)، مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختی و ترمیمی حضرت امیرالمومنین(ع) و مرکز آموزشی و درمانی آنکولوژی امیر در حال راه‌اندازی و تجهیز است.

وی، مهم‌ترین دلایل راه‌اندازی کلینیک‌های پرستاری آموزش سلامت در شیراز را دستیابی به سطح بالاتر رضایت‌مندی بیماران، کاهش بار مراجعان، کاهش مراجعه به اورژانس یا بستری مجدد، ارتقای خودمراقبتی و افزایش سطح سواد سلامت بیمار و خانواده بیمار پس از ترخیص بر شمرد.

مجید اكبرزاده، مشاوره معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز در ادامه با بیان اینکه آموزش‌ها و خدمات ارائه شده در این کلینیک‌ها کاملاً رایگان و در راستای توانمندسازی در روند درمان و خودمراقبتی ارائه می‌شود، گفت: مدت زمان و فرآیند این آموزش‌ها بستگی به نوع بیماری دارد.

وی بیان کرد: برای نمونه بیماران مراجعه‌کننده به درمانگاه زخم در امر مراقبت از زخم‌های سوختگی و دیابتی، آموزش‌های خودمراقبتی و درمان‌های لازم را دریافت کرده و بیماران مراجعه کننده به درمانگاه تسکینی از آموزش‌های لازم در زمینه دارو، عوارض شیمی درمانی و روش‌های کاهش درد در بیماران مبتلا به سرطان از آموزش‌های خودمراقبتی بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام
captcha