كرونا جان 4381 نفر را در فارس گرفت
کد خبر: 3971886
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱

كرونا جان 4381 نفر را در فارس گرفت

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز با اعلام جان‌باختن 21 هم‌استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید 19 از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را چهار هزار و 381 نفر اعلام کرد.

كرونا جان 4381 نفر را در فارس گرفتبه گزارش ایكنا از فارس، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 26 اردیبهشت‌ماه در استودیو سلامت فارس گفت: از ابتدای شیوع كرونا تاکنون، 874 هزار و 980  تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان فارس تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، 254 هزار و 226 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، 99 هزار و 821 مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد 14 هزار و 560 بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، 268 هزار و 786 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان فارس شناسایی شده است.

همتی، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم‌اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز یك‌هزار و  663 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، 268 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

وی در ادامه با اعلام جان‌باختن 21 هم‌استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید 19 از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را چهار هزار و 381 نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز همچنین از بهبودی 244 هزار و 510 نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

وی در بخش ديگری از سخنان خود گفت: مجوز واکسیناسیون گروه سنی بالای 75 سال نیز از سوی وزارت بهداشت داده شده است، اما موجودی واکسن کووید19 استان به اندازه نبوده و به یاری خداوند تا اواخر هفته جاری واکسن‌ها دریافت شده و با ارسال پیامک به این گروه هدف واکسیناسیون برای این گروه نیز در استان آغاز می‌شود.

همتی تأكید کرد: مردم باید از مراجعه و تجمع در مراکز واکسیناسیون بدون اطلاع قبلی پرهیز کرده و منتظر اطلاع‌رسانی پیامکی از سوی مجموعه سلامت باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شيراز با بیان اینکه کاهش آمار بستری و جان‌باختگان ناشی از کرونا نشان‌دهنده خاموش شدن پیک چهارم نیست، از مردم خواست با مجموعه سلامت همکاری کرده تا با موفقیت از این بحران عبور کنیم.

انتهای پیام
captcha