منطقه قرمز در فارس نداریم / عدم مشاهده كرونای هندی و آفریقایی
کد خبر: 3971869
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲

منطقه قرمز در فارس نداریم / عدم مشاهده كرونای هندی و آفریقایی

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت كرونا با بیان اینكه شهرستانی با وضعیت قرمز هم اكنون در فارس وجود ندارد، گفت: همچنین تاكنون موردی از ابتلا به كرونای هندی و آفریقایی در این استان مشاهده نشده است.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرضا قاسم‌پور، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت كرونا امروز، 26 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین وضعیت شیوع كرونا در استان پرداخت و گفت: هم‌اكنون شهرستانی با وضعیت قرمز در استان فارس وجود ندارد.

وی با بیان اینكه در حال حاضر 11 شهرستان در وضعیت زرد و 25 شهرستان استان هم در وضعیت نارنجی به‌سر می‌برند، گفت: خوشبختانه تاكنون موردی از ابتلا به كرونای هندی و آفریقایی در استان فارس مشاهده نشده است.

قاسم‌پور در عین حال ضمن درخواست از مردم برای رعایت پروتكل‌های بهداشتی گفت: درصد مثبت شدن تست‌های گرفته شده در استان فارس 50 درصد و درصد اشغال تخت‌های ویژه و عادی در بیمارستان‌های درمانی كرونا هم 50 درصد است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت كرونا گفت: به دلیل مراودات استان فارس با استان‌های همجوار به ویژه استان‌های جنوبی که مواردی از این نوع ویروس در آن‌ها دیده شده خطر همچنان جدی است و تا زمانی که ٧٠ درصد جامعه واکسینه نشده‌اند باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرد.

وی با بیان اینکه کسانی که واکسن را دریافت کرده‌اند ممکن است ناقل باشند و همچنان باید رعایت کنند، افزود: در نتیجه حمایت و همکاری مردم آمار بستری‌ها و رنگبندی‌ها در فارس کاهش پیدا کرده است.

قاسم‌پور یادآور شد: اگرچه با تغییر رنگبندی از قرمز به نارنجی و از نارنجی به زرد گشایش‌هایی در فعالیت مشاغل و اصناف حاصل شده و محدودیت‌ها کاهش یافته اما به این معنا نیست که کرونا از بین رفته یا ضعیف شده بلکه روز به روز جهش متفاوت و قوی تری از این بیماری را شاهد هستیم.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خصوص برگزاری آزمون‌های دانش آموزان نیز گفت: به جز آزمون‌های پایه نهم و دوازدهم دیگر پایه‌های تحصیلی به صورت مجازی برگزار می‌شود. همچنین مقرر شده که آزمون دو پایه نهم و دوازدهم نیز با رعایت کامل پروتکل‌ها و نظارت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شود.

وی در پایان با بیان اینکه ممنوعیت تردد پلاک‌های غیر بومی و بومی به شهرهای قرمز و نارنجی همچنان به قوت خود باقی است، گفت: ورود مسافر زیادی به استان فارس در اردیبهشت ماه نداشته‌ایم و البته هیچ مکانی به جز هتل‌ها پذیرای مسافران نخواهد بود.

انتهای پیام
captcha