آمادگی اوقاف برای جذب سرمایه‌گذار در زمینه موقوفات چهارمحال‌و‌بختیاری
کد خبر: 3971756
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲

آمادگی اوقاف برای جذب سرمایه‌گذار در زمینه موقوفات چهارمحال‌و‌بختیاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه وقف این ظرفیت را دارد تا به تنهایی بخشی از مشکلات جامعه را حل کند، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، تنها راهکار رسیدن به هدف، سرمایه‌گذاری بر روی موقوفات است، بر همین اساس این اداره‌کل به دنبال جذب سرمایه‌گذار در استان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در گفت‌و‌گو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری به ضرورت احیا و سرمایه‌گذاری در حوزه موقوفات اشاره و اظهار کرد: ورود سرمایه‌گذار به این حوزه منجر به احیای موقوفات راکد، افزایش درآمد و اشتغالزایی می‌شود که یکی از بخش‌های سرمایه‌گذاری موقوفات، حوزه گسترده بخش کشاورزی است چرا که زمین‌های موقوفه‌ مستعد بسیاری، برای کشت گیاهان دارویی، گیاهان کم آب‌بر همچون زعفران، احداث گلخانه، باغداری و کشت‌های متراکم و کشت دیگر محصولات متناسب با اقلیم منطقه در استان وجود دارد که سرمایه گذاران می‌توانند با حمایت اوقاف در آن سرمایه‌گذاری کنند.

امیری با اشاره به اینکه ارتقای بهره‌وری از موقوفات باید متناسب با نیاز‌های روز و نیت واقفان باشد، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت موقوفات برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله تولید برق و انرژی‌های خورشیدی، ایجاد مراکز بوم‌گردی و گردشگری، اقدامات عمرانی، پروژه‌های مسکونی، ایجاد مراکز تجاری، تفریحی و... از دیگر فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه موقوفات است.

وی گفت: وجود رودخانه‌ها، منابع آبی معدنی و شرایط ‌کوهستانی و مناسب فعالیت در زمینه پرورش و تکثیر آبزیان از مهم‌ترین فرصت‌های شناخته شده در این زمینه است که می‌تواند در زمینه اشتغالزایی، تولید درآمد و افزایش توان مالی و همچنین تولید ثروت ناشی از بهره‌وری از این فرصت‌ها بسیار حائز اهمیت باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه برخی از موقوفات استان ظرفیت بسیاری برای احداث مجتمع‌های پرورش دام را دارند، یادآور شد: پرورش دام‌های با بهره‌وری بالا، گام بزرگی برای ایجاد اشتغالزایی و ثروت را به همراه خواهد داشت.

امیری با اشاره به برنامه‌های اوقاف در راستای افزایش بهره‌وری موقوفات در استان، بیان کرد: موقوفات می‌توانند در حوزه فعالیت‌های اقتصادی نیز تاثیر مطلوبی داشته باشند، همچنین با توجه به شعار سال می‌تواند به افزایش تولید و اشتغال کمک کند که در این راستا این اداره‌‎کل اقداماتی را در حوزه سرمایه‌گذاری انجام داده است.

وی با بیان اینکه وقف این ظرفیت را دارد تا به تنهایی بخشی از مشکلات جامعه را حل کند، بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، تنها راهکار رسیدن به هدف، سرمایه‌گذاری بر روی موقوفات است، بر همین اساس این اداره‌کل به دنبال جذب سرمایه‌گذار در استان است و با توجه به نشست‌های متعدد با ادارات ذیربط و بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات، این آمادگی برای جذب سرمایه‌گذار در حوزه‌های مختلف در همه شهرستان‌های استان وجود دارد، بنابراین هر چقدر بتوانیم با سرمایه‌گذاری بر روی موقوفات درآمد پایدار بیشتری تولید کنیم، مردم برای مشارکت در این سنت حسنه بیشتر ترغیب می‌شوند.

انتهای پیام
captcha