آشنایی با فعالیت دانشسرای باقرالعلوم / به دنبال تربیت حافظ عامل به قرآن هستیم
کد خبر: 3971698
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۹

آشنایی با فعالیت دانشسرای باقرالعلوم / به دنبال تربیت حافظ عامل به قرآن هستیم

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با اشاره به شیوه فعالیت دانشسرای باقرالعلوم گفت: این دانشسرا ویژه حافظان كل قرآن كریم است كه طی یكسال آموزش‌های علوم قرآن و حدیث ارائه می‌شود.

آشنایی با فعالیت دانشسرای باقرالعلوم / به دنبال تربیت حافظ عامل به قرآن هستیمحجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با یادآوری اینكه این مؤسسه در سال 75 در دهستان خیر شهرستان قرآنی استهبان تشكیل شد، گفت: با وجودی كه این مؤسسه از یک روستا كار خود را آغاز كرد، اما امروز تبدیل به یكی از بزرگ‌ترین مؤسسات قرآنی كشور شده كه در اقصی نقاط كشور دارای شعبه است.

وی از فعالیت نزدیک به 200 شعبه این مؤسسه در نقاط مختلف كشور خبر داد و افزود: این شعب در قالب 13 مركز شبانه‌روزی حفظ قرآن و مابقی مراكز روزانه حفظ قرآن فعالیت می‌کنند.

شاهسونی با بیان اینكه این مؤسسه در طول سال طرح‌های مختلفی در سطح ملی اجرا می‌كند، طرح ملی «رحله»، «ایلاف»، «آیات» و غیره را از جمله این طرح‌ها برشمرد و گفت: متقاضیان برای مراكز شبانه‌روزی باید حتماً مجرد بوده و در سنین 14 تا 22 سال باشند اما در شعب روزانه تمام سنین می‌توانند ثبت‌نام كنند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی با بیان اینكه سیزدهمین مركز شبانه‌روزی حفظ تخصصی یكساله قرآن كریم این مؤسسه در آستان قدس رضوی در سال جاری راه‌اندازی شد، گفت: تاكنون استقبال بسیار خوبی از این مركز شده است.

وی با یادآوری اینكه فعالیت‌های مؤسسه بیت‌الاحزان بین‌المللی است چرا كه قرآن‌آموزانی از كشورهای مختلف عراق، لبنان، آمریكا، كویت، پاكستان،‌ هند، چین، افغانستان و غیره داشته‌ایم، گفت: تاكنون بیش از 2 هزار و 500 حافظ كل قرآن تربیت كرده‌ایم.

شاهسونی بیان كرد: برای قرآن‌آموزانی كه حافظ كل می‌شوند یكسری دروس در دانشسرای باقرالعلوم تدریس می‌كنیم و طبق مصوبه سازمان سنجش خلاصه دروس كارشناسی قرآن و حدیث را در طول یكسال به آنها آموزش می‌دهیم و بعد از آن توسط سازمان سنجش به‌ صورت ویژه از آنان آزمونی به‌ عمل می‌آید و در هر سن و سالی و هر مقطع تحصیلی كه باشند اگر در این آزمون موفق شوند، مدرک كارشناسی علوم قرآن و حدیث را اخذ می‌كنند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشكل‌های قرآنی كشور با بیان اینكه ثبت‌نام دوره‌های جدید مراكز شبانه‌روزی تخصصی قرآن این مؤسسه از ابتدای اردیبهشت‌ماه آغاز و تا پایان این ماه ادامه دارد، گفت: علاقه‌مندان با مراجعه به سایت مؤسسه به آدرس http://beytolahzan.ir می‌توانند نسبت به ثبت‌نام خود در این مراكز اقدام كنند.

وی با یادآوری اینكه در این سایت انواع طرح‌های مختلف قرآنی این مؤسسه نیز معرفی شده است، گفت: هم‌اكنون علاوه بر ثبت‌نام مراكز شبانه‌روزی حفظ تخصصی یكساله قرآن، ثبت‌نام طرح ملی «رحله» و حوزه علمیه قرآن‌محور بانوان و آقایان و طرح آیات زندگی هم از طریق این سایت در دستور كار داریم.

شاهسونی با تأكید بر اینكه همواره تلاش می‌كنیم تا حافظ عامل به قرآن تربیت كنیم، از تمام خیران و افرادی كه به این مؤسسه كمك می‌كنند تا بتوانند به مهم‌ترین هدف خود دست یابند، قدردانی و ابراز امیدواری كرد تا با ترویج آموزه‌های كتاب آسمانی زمینه‌ساز ظهور باشیم.

انتهای پیام
captcha