توصیه‌های مدافعان سلامت برای اقامه نماز عید فطر
کد خبر: 3971252
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱

توصیه‌های مدافعان سلامت برای اقامه نماز عید فطر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینكه طبق اعلام ستاد اقامه نماز كشور، نماز عید فطر در تمام نقاط مختلف استان فارس اقامه خواهد شد، به بیان توصیه‌های بهداشتی به نمازگزاران در این رابطه پرداخت.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 22 اردیبهشت‌ماه در استودیو سلامت فارس گفت: با توجه به تصمیم‌گیری ستاد اقامه نماز کشور، در تمام شهرها به رنگ‌های مختلف نماز عید فطر با شرایط مختلف اقامه خواهد شد؛ بدین صورت که در شهرهای قرمز و نارنجی نماز عید فطر باید در فضای باز انجام شود، اما لازم است در تمامی شهرها بدون در نظر گرفتن رنگ، پروتکل‌های بهداشتی به طور جدی رعایت شود.

وی از مردم متدین و مؤمن خواست تا در صورت شرکت در آئین اقامه نماز عید سعید فطر، ماسک بزنند، فاصله فیزیکی را حفظ کنند، از خوردن و آشامیدن در محل‌های اقامه نماز خودداری کنند و مواد ضدعفونی به همراه داشته باشند.

همتی همچنین با آرزوی قبولی طاعات و عبادات، از نمازگزاران خواست ضمن اینکه خود نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی پایبند باشند، به‌عنوان یک بازرس بهداشتی نیز نسبت به این امر، توجه داشته باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز در ادامه سخنان خود به ارائه آماری از وضعیت شیوع كرونا در استان پرداخت و گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۸۶۷ هزار و ۳۲۳ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۵۱ هزار و ۹۷۷ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۹۸ هزار و ۶۰۳ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۴ هزار و ۳۳۸ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۶۶ هزار و ۳۱۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

وی، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم‌اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز یك‌هزار و ۸۲۸ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲۷۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می کنند.

همتی در ادامه با اعلام جان‌باختن ۲۷ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۴ هزار و ۳۱۴ اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز همچنین از بهبودی ۲۴۰ هزار و ۹۰۷ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

وی همچنین با اعلام آمار جان‌باختگان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به تفکیک شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: از مجموع جان‌باختگان کووید۱۹، شیراز با هزار و ۹۷۳ مورد در رتبه نخست بوده است؛ دیگر آمار نیز مزبوط به مرودشت با ۳۰۱ مورد، کازرون ۲۴۰ مورد، داراب ۱۱۴ مورد، آباده ۱۰۷ مورد، ممسنی ۹۲ مورد، اقلید ۷۰ مورد، استهبان ۶۲ مورد، لامرد ۵۸ مورد، نی ریز ۵۶ مورد، فیروزآباد ۵۵ مورد، کوار ۵۴ مورد، سپیدان ۴۵ مورد، قیر و کارزین ۳۸ مورد، زرقان و خرامه هرکدام ۳۷ مورد، کوهچنار ۳۶ مورد، خرمبید و رستم هرکدام ۳۳ مورد، ارسنجان ۳۰ مورد، زرین دشت ۲۹ مورد، سروستان ۲۸، بوانات ۲۷ مورد، بیضا ۲۵ مورد، پاسارگاد ۲۳ مورد، مهر ۱۸ مورد، فراشبند ۱۰ مورد، بختگان ۶ مورد و سرچهان ۲ مورد بوده است.

انتهای پیام
captcha