بستر‌سازی برای اشتغال 80 درصدی زندانیان آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3971238
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶

بستر‌سازی برای اشتغال 80 درصدی زندانیان آذربایجان‌غربی

مدیر کل زندان‌های آذربایجان‌غربی گفت: باید به منظور فراهم‌سازی بسترهای لازم جهت اجرا شدن اشتغال ۸۰ درصدی ابلاغی رئیس سازمان زندان‌ها تلاش کرد.

ارسالی امروز ا بستر سازی برای اشتغال 80 درصدی زندانیان آذربایجان‌غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، مجتبی محمدی، مدیر کل زندان‌های آذربایجان‌غربی، ۲۲ اردیبهشت‌ماه، در دیدار با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، اظهار کرد: باید به منظور فراهم آوردن بسترهای لازم جهت اجرا شدن اشتغال ۸۰ درصدی ابلاغی رئیس سازمان زندان‌ها تلاش کرد، زیرا از دغدغه‌های رئیس قوه قضائیه در خصوص اشتغال حداکثری زندانیان بوده و حرفه‌آموزی و اشتغال از مباحثی بوده که مورد تأکید ریاست محترم قوه قضائیه و ریس محترم سازمان زندان‌ها است.

وی افزود: زندانی که حرفه و شغلی یاد می‌گیرد، در زندان مشغول شده و علاوه بر کسب در آمد برای خود، به خانواده نیز توجه دارد و این موضوع موجب آرامش روحی و روانی فرد شده و رفتار بزهکارانه‌ای که در پی فقر حاصل شده را  اصلاح می‌کند.

محمدی بیان کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در شهرستان‌ها و به تبع آن در زندان‌های استان برای اشتغال زندانیان ایجاد شده و با کمی همکاری مسئولین امر در تجهیز برخی کارگاه‌ها می‌توان به اشتغال ۸۰ درصدی که ریاست سازمان زندان‌ها برای سال ۱۴۰۰ ترسیم طراحی کردند، رسید.

وی ادامه داد: در خصوص بحت اشتغال ۸۰ درصدی، اشتغال ۵۰ درصدی زندانیان در کارگاه‌های موجود در زندان‌ها و ۳۰ درصد هم در خصوص اعزام به کار خارج از زندان مد نظر بوده که با تفاهم‌نامه‌های منعقده با صاحبان صنایع و تأمین لازم، با همکاری دادستان‌های استان این امر به زودی عملیاتی خواهد شد.

مدیر کل زندان‌های آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: بنیاد تعاون زندانیان استان کارگاه‌های خوبی برای اشتغال زندانیان دارد که باید از تمامی ظرفیت‌های آن در جهت اشتغال بیش از پیش زندانیان استفاده کرد و هدف ما از اشتغال، تنها ارائه آمار صوری نیست، بلکه می‌خواهیم زندانی به راستی مشغول بوده و در‌آمد پایداری داشته باشد.

حسین مجیدی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان‌غربی نیز در این  جلسه، اظهار کرد: امکانات مرکز اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان مرکز استان مناسب بوده و این مرکز با وسعت و کارگاه‌هایی که دارد، می‌تواند تعداد زیادی از زندانیان مرکز استان را تحت پوشش قرار دهد که احتیاج به بازسازی در ابنیه دارد که با کمک انجمن حمایت ارومیه و بنیاد تعاون امیدواریم این امر به زودی انجام شود.

مجیدی بیان کرد: زندان محل نگهداری مجرمین خطرناک و افرادی است که وجود آن‌ها موجب سلب آسایش شهروندان می‌شود، زندانیان جرائم غیر عمد، مالی و جرائمی که به جامعه ضرر نمی‌رساند را می‌توان در این مرکز و مراکز شبیه به این در سراسر استان مشغول به فعالیت کرد و در صورت فراهم شدن شرایط‌، آمادگی اعزام بیش از ۸۰۰ نفر به این مرکز را داریم.

انتهای پیام
captcha