جهان اسلام مقابل كشتار كودكان افغانستان سکوت نمی‌کند
کد خبر: 3971035
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۵

جهان اسلام مقابل كشتار كودكان افغانستان سکوت نمی‌کند

رئیس كمیته امنیت كمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ضمن محكوم كردن جنایت تروریست‌ها در كشتار دسته‌جمعی كودكان بی‌گناه افغانستان گفت: تمام جنایت‌كاران عالم مطمئن باشند، افغانستان و شیعیان آن پاره‌ای از تن اسلام هستند و امت اسلام به‌ویژه ایران اسلامی خود را موظف می‌داند كه از همه ظرفیت‌های خود برای كاهش آلام مردم عزیز و ستم‌كشیده افغانستان استفاده كند.

ابراهیم عزیزی، رئیس كمیته امنیت كمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، ضمن محكوم كردن جنایت تروریست‌ها در كشتار دسته‌جمعی كودكان بی‌گناه افغانستان گفت: متأسفانه در ایامی كه متعلق به امت اسلام است و به عید مسلمانان هم نزدیك می‌شویم دست جنایتكاران به خون مسلمانان بی‌گناه و شیعیان افغانستان آلوده شد.

وی با تأكید بر اینكه این جنایت جهان اسلام را متأثر كرده است، افزود: دانش‌آموزان و كودكان افغانستان را به جرم مسلمان و شیعه بودن به خاك و خون كشیدند.

عزیزی بیان كرد: تمام جنایت‌كاران عالم مطمئن باشند، افغانستان و شیعیان آن پاره‌ای از تن اسلام هستند و امت اسلام به‌ویژه ایران اسلامی خود را موظف می‌داند كه از همه ظرفیت‌های خود برای كاهش آلام مردم عزیز و ستم‌كشیده افغانستان استفاده كند.

رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی از سكوت مجامع جهانی در این زمینه انتقاد كرد و گفت: متأسفانه نظام سلطه و كسانی كه شعار حقوق بشر و دموكراسی و اشعاری كه سال‌ها بر روی آن كوبیده‌اند و پافشاری كرده‌اند امروز در مقام عمل در برابر این جنایت سكوت مطلق كرده‌اند. مراكز حقوق بشر كجا هستند كه چنین جنایت‌هایی را ببینند. كشورهایی كه ادعای آزادی و دموكراسی دارند ببینند چه به سر مردم مظلوم افغانستان می‌آیند.

وی اظهار كرد: البته ما یقین و باور داریم حتماً عقبه این رفتارهای جنایت‌كارانه به صهیونیست‌ها و آمریكا باز می‌گردد زیرا گروه‌های وحشی كه این اقدامات را انجام داده‌اند همیشه با افتخار اعلام كرده‌اند كه ما دست‌پرورده آمریكا هستیم.

عزیزی با تأكید بر اینكه تمام گروه‌های تروریستی به‌ویژه داعش جنایت‌كار از ابتدا خود را مفتخر به این می‌دید كه پرورش‌یافته مكتب آمریكایی‌ها و اسرائیلی‌هاست، گفت: از كسانی كه در مكتب آمریكایی‌ها و اسرائیلی‌ها بزرگ شده‌اند انتظاری جز این نیست اما مطمئن باشند هم خون بیگناهان دامن آنان را خواهد گرفت و هم ملت‌های مسلمان به وظایف خودشان عمل خواهند كرد و امیدواریم هرچه زودتر با اتحاد و یكپارچگی جهان اسلام و ید واحده شدن در مقابل نظام سلطه و بیگانگان و دشمنان اسلام و بشریت بتوانند تمام این جرثومه‌های فساد را در روی زمین جمع كنیم.

انتهای پیام
captcha