زنگ خطر کرونا در فارس دوباره به صدا درآمد
کد خبر: 3970669
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴

زنگ خطر کرونا در فارس دوباره به صدا درآمد

به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با بستری ۲۹۶ بیماری جدید مثبت و دارای علائم بیماری کووید۱۹ در بیمارستان‌های استان فارس زنگ خطر دوباره کرونا در فارس به صدا در آمد.

به گزارش ایكنا از فارس، سیدروح‌الله حسینی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز امروز، 20 اردیبهشت‌ماه در استودیو سلامت فارس گفت: بستری ۲۹۶ بیمار جدید مثبت و مشکوک دارای علایم در روز گذشته در بیمارستان‌های استان، زنگ خطر جدی را در استان به صدا درآورد و برون‌رفت از این شرایط حساس، نیاز به مشارکت همگانی دارد.

وی با اشاره به بستری ۲۹۶ بیمار جدید مثبت و مشکوک دارای علایم در روز گذشته، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم‌اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را یك‌هزار و ۹۴۹ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲۸۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

حسینی اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۸۶۱ هزار و ۲۲۸ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۵۰ هزار و ۱۷۲ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۹۷ هزار و ۴۶۴ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۴ هزار و ۱۴۱ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۶۴ هزار و ۳۱۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شیراز همچنین از بهبودی ۲۳۸ هزار و ۹۸۷ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

وی در ادامه با اعلام جان‌باختن ۲۲ هم‌استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و ۲۶۰ نفر اعلام کرد و گفت: برای کنترل و مدیریت بیماری کووید۱۹ در این شرایط حساس، رعایت یكسری نكات ضروری است.

حسینی از افراد دارای علائم بیماری کووید۱۹ درخواست كرد تا پزشک مراجعه کرده و از تأخیر در این امر بپرهیزند، گفت: لازم است افراد مبتلا به بیماری کووید۱۹ که در منزل تحت مراقبت هستند، شرایط کامل قرنطینه را برای جلوگیری از انتقال این بیماری به دیگر اعضای خانواده رعایت کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شیراز تأكید كرد: همه افراد جامعه پروتکل‌های بهداشتی در زمینه جلوگیری از ابتلا به کروناویروس را جدی بگیرند و از ساده‌انگاری این بیماری بپرهیزند.

انتهای پیام
captcha