افراد کمتر از ۸۰ سال برای دریافت واکسن کرونا مراجعه نکنند
کد خبر: 3970641
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳

افراد کمتر از ۸۰ سال برای دریافت واکسن کرونا مراجعه نکنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به روند واكسیناسیون كرونا در استان فارس گفت: افراد زیر ۸۰ سال در حال حاضر برای دریافت واکسن مراجعه نکنند.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شیراز، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 20 اردیبهشت‌ماه در نشست امروز ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ گفت: انجام واکسیناسیون علیه کووید۱۹ در استان فارس همزمان با سراسرکشور از اواخر سال گذشته آغاز شده و دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنان در این امر پیش‌رو است.ل

وی با اشاره به تزریق واکسیناسیون علیه کووید۱۹ به کادر بهداشت و درمان به‌عنوان نخستین گروه‌های هدف افزود: همزمان با واکسینه شدن کادر بهداشت و درمان استان، تزریق این واکسن به گروه‌های دیگر مانند بیماران مبتلا به سرطان، ام اس، پیوند و بیماران خاص طبق لیست ارسالی از وزارت بهداشت آغاز شده و در حال انجام است.

لطفی بیان کرد: در ادامه نیز طبق جدول زمان‌بندی وزارت بهداشت، تزریق واکسن علیه بیماری کووید۱۹ به افراد بالای ۸۰ سال طی روزهای اخیر آغاز شده و در استان فارس همزمان با سراسر کشور این امر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تزریق واکسن برای افراد بالای ۸۰ سال انجام می‌شود، تأکید کرد:  به زودی افراد زیر ۸۰ سال نیز از سوی مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی فراخوان می‌شوند، بنابراین برای سرعت بخشیدن به فرآیند انجام واکسیناسیون، در حال حاضر افراد زیر ۸۰ سال از راجعه به مراکز تزریق واکسیناسیون خودداری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با بررسی وضعیت موارد ابتلا به کروناویروس در شهرستان‌های استان، ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌ها را نیز مورد ارزیابی قرار داد.

لطفی در ادامه ضمن پایش فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس، آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید۱۹ و اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی؛ با اشاره طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» به‌عنوان برنامه‌ای موفق در کشور، بر استمرار و گسترش اجرای این طرح ملی در مقابله با این بحران تأکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مجموعه روابط عمومی دانشگاه به پاس تلاش شبانه‌روزی در انعکاس اخبار و اقدامات دانشگاه در بحران کروناویروس به ویژه در واکسیناسیون علیه کووید۱۹ تقدیر کرد.

در این نشست از سوی معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز توضیحاتی در خصوص ظرفیت تخت‌های عادی و ویژه بیمارستانی، انجام تست‌های تشخیصی کرونا، فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی کرونا، وضعیت شهرستان‌های استان در زمینه شیوع کروناویروس، مأموریت‌های اورژانس، فعالیت مراکز منتخب سرپایی کرونا و انجام واکسیناسیون علیه کووید۱۹ ارائه شد.

انتهای پیام
captcha