تلاش برای توسعه عدالت آموزشی در مدارس عشایری فارس
کد خبر: 3970578
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸

تلاش برای توسعه عدالت آموزشی در مدارس عشایری فارس

مدیركل آموزش و پرورش فارس، عدالت آموزشی را بنیان فكر و فرهنگ یك جامعه توصیف كرد و تحقق این مهم را از اولویت‌های مهم آموزش و پرورش استان برشمرد.

به گزارش ایكنا از فارس، فرهاد اسماعیلی، مدیركل آموزش و پرورش فارس عصر دیروز، 19 اردیبهشت‌ماه در مراسم تقدیر از معلمان نمونه عشایر استان كه به‌ مناسبت بزرگداشت هفته معلم برگزار شد، عدالت آموزشی را بنیان فكر و فرهنگ یك جامعه توصیف كرد و گفت: توسعه عدالت آموزشی در مدارس عشایری از اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش فارس است.

وی خواستار توجه و استفاده از ظرفیت عشایر در مباحث مختلف شد و افزود: ذخایر و استعدادهای نابی در مناطق عشایری وجود دارد که با برنامه‌ریزی‌های آموزشی و تربیتی می‌توان از آن‌ها به خوبی بهره برد.

اسماعیلی با تصریح اینكه وجود و فعالیت معلمان عشایری در راستای آموزش  دانش‌آموزان عشایر گامی بزرگ در جهت تحقق عدالت آموزشی محسوب می‌شود، گفت: از ابتدای تأسیس آموزش عشایری اهداف مهمی چون ارتقا کیفیت آموزش، کاهش فاصله طبقاتی، تقویت زبان فارسی، تقویت روحیه شهامت و شجاعت و تحکیم جایگاه زنان و احترام به بزرگترها به طور مشهود دنبال شده است.

بهنام حیدری، رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر فارس نیز در این مراسم از تحصیل 12 هزار دانش‌آموز در آموزش و عشایر عشایر استان خبر داد و گفت: از این تعداد  4 هزار دانش‌آموز  در دوره متوسطه اول و دوم در قالب 21 مرکز شبانه‌روزی و 2 مرکز شبانه‌روزی عادی و دو مرکز ضمیمه و 8 هزار دانش‌آموز نیز در دوره ابتدایی  اشتغال به تحصیل دارند.

انتهای پیام
captcha