درخشش مؤسسات فارس در برگزاری محافل قرآنی ماه رمضان
کد خبر: 3970523
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱

درخشش مؤسسات فارس در برگزاری محافل قرآنی ماه رمضان

مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس با بیان اینكه مؤسسات استان به‌ صورت میانگین نسبت به سال‌‌های گذشته بیشترین محافل قرآنی را در ماه رمضان امسال برپا كردند، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده تعداد محافل مؤسسات فارس نسبت به سایر استان‌ها بیشتر بوده است.

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآن فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه در ماه مبارك رمضان 42 مؤسسه قرآنی استان فعال بوده‌اند، گفت: این مؤسسات هم در شیراز و هم در شهرستان‌ها برنامه‌های قرآنی را هم در بستر فضای مجازی و هم با محوریت شهدا برگزار كردند.

وی افزود: از جمله شهرستان‌هایی كه در آن برنامه‌های قرآنی در ماه مبارك رمضان امسال برگزار شده است می‌توان به شیراز، كازرون، اقلید، لامرد، لارستان، گراش، فسا، ارسنجان، ممسنی، جهرم و فسا اشاره كرد.

اسلامی بیان كرد: بیشترین برنامه‌های قرآنی ماه رمضان را مؤسسات قرآنی استان فارس در طول سال‌های گذشته به‌صورت میانگین امسال برگزار كردند و در كل كشور هم بیشترین فعالیت قرآنی را مؤسسات استان فارس انجام داده‌اند و به این مسئله را طبق بررسی‌هایی كه در گروه‌ اتحادیه‌های تشكل‌های قرآنی كشور انجام داده‌ایم، رسیده‌ایم

مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس اظهار كرد: امسال طرحی در شورای قرآن و عترت استان با محوریت معاونت تعلیم و تربیت سپاه فجر با عنوان «1400 در 1400» كلید خورد كه در آن یك هزار و 400 محفل قرآنی در سال 1400 برپا خواهد شد كه در كل می‌توان گفت تاكنون و در ماه مبارك رمضان حدود 850 محفل قرآنی را توانستیم برگزار كنیم.

وی با بیان اینكه ادامه این محافل نیز در طول سال ادامه خواهد داشت، گفت: محافل قرآنی كه مؤسسات قرآنی فارس در ماه مبارك رمضان برگزار كردند، به‌ دلیل وضعیت شیوع كرونا 90 درصد در بستر فضای مجازی بوده است و تنها 10 درصد آن به‌صورت حضوری و با رعایت پروتكل‌های بهداشتی بوده است.

اسلامی در پایان تأكید كرد: به‌طور كلی می‌توان گفت كه مؤسسات قرآنی استان فارس در ماه مبارك رمضان امسال واقعاً گل كاشتند و انصافاً هم استان فارس در این زمینه در كل كشور الگو قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha