اعطای تسهیلات ارفاقی به حافظان و قاریان مددجوی زندان‌ها در فارس
کد خبر: 3970263
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳

اعطای تسهیلات ارفاقی به حافظان و قاریان مددجوی زندان‌ها در فارس

رئیس كل دادگستری فارس از اعطای تسهیلات ارفاقی به حافظان و قاریان مددجوی زندان‌ها در این استان خبر داد و بر ضرورت پیگیری این مسائل از سوی مسئولان زندان‌ها تأكید كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدكاظم موسوی، رئیس كل دادگستری فارس امروز، 19 اردیبهشت‌ماه در دیدار با مددجویان بند قرآنی دارالقرآن زندان فسا با اشاره به اهمیت اقدامات فرهنگی و قرآنی در راستای بازاجتماعی کردن مددجویان زندان‌ها گفت: با استفاده از ظرفیت‌های قانونی تسهیلات ارفاقی ویژه‌ای برای حافظان و قاریان مددجوی زندان‌ها در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه ضمن بررسی استماع مشکلات زندانیان از نزدیک اسامی آن از دسته از مددجویان بندقرآنی و جرائم خرد که شرایط ویژه مطرح شدن در کمیسیون عفو دادگستری استان را داشتند لحاظ كرد تا با توجه به شرایط لازم بتوانند از تسهیلات ارفاقی استفاده كنند و پس از طرح در کمیسیون عفو و با دستور آیت‌الله رئیسی و موافقت رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) مورد عفو قرار گیرند.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: خواسته یا ناخواسته در این مرکز اصلاحی و تربیتی تحمل کیفر می‌کنید، شایسته است از این محیط فراهم شده بهره ببرید و در فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی شرکت فعال داشته باشید و فعالیت‌ها صرف دریافت امتیازات قضایی نباشد با این هدف فعالیت و کار کنید که دوباره به زندان برنگردید.

وی خطاب به مسئولان زندان تأکید کرد: طرح پایش را به صورت مستمر ادامه دهید این طرح متوقف نشود چرا که از طرح‌های موفقی بوده است؛ همچنین از سیستم الکترونیک قضایی با ایجاد زیرساخت‌ها بهینه استفاده شود که بحمد الهی فسا در این موضوع در استان فارس پیشتاز است.

موسوی یادآور شد: از اولویت‌های دستگاه قضایی استان فارس اشتغال 80 درصدی زندانیان است که این مهم با همکاری متولیان و مسئولان مرتبط قطعاً باید پیگیری شود.

رئیس کل دادگستری فارس در ادامه گفت: زندانیان جرایم مالی که واقعا توان پرداخت دین خود را ندارند با اندک کفالت آنان را از زندان آزاد کنید و از کمک خیرین و ارتباط با آنان خصوصاً در این ماه مبارک، غافل نشوید و اطلاع‌رسانی لازم و شایسته صورت بگیرد.

وی در پایان از مسئولان زندان به دلیل اجرای فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی خصوصاً برنامه‌های قرآنی که مثال‌زدنی است قدردانی کرد و یادآور شد که زندان فسا از نظر نظم و رعایت بهداشت محیط همچون بازدید سرزده قبلی مناسب و مطلوب است.

یادآور می‌شود، در ابتدای این بازدید گروه تواشیح و سرود مدرسه قرآن و عترت زندان فسا به اجرای برنامه پرداختند.

انتهای پیام
captcha