سستی خانه صهیونیست‌ها / انتخاب اصلح یک رفتار خردورزانه است
کد خبر: 3969766
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۶
حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی مطرح كرد:

سستی خانه صهیونیست‌ها / انتخاب اصلح یک رفتار خردورزانه است

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی از اقدامات جبهه مقاومت بر علیه رژیم صهیونیستی، گفت: خانه صهیونیست‌ها، خانه عنكبوت است یعنی سست و شكستنی است.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، عصر پنج‌شنبه، 16 اردیبهشت‌ماه در مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس كه در صحن حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: امسال شیوع كرونا موجب شده است تا راهپیمایی و تجمع حضوری در روز جهانی قدس نداشته باشیم، اما به یاری خدا با واكسیناسیون عمومی كرونا می‌توانیم مراسمی كه امسال برپا نشد را سال آینده با شكوه برگزار كنیم.

وی برگزاری چنین نشستی را یک نماد برای یادآوری روز جهانی قدس دانست و افزود: امروز با همین جمع محدود و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی دور هم جمع شده‌ایم تا بگوییم كه روز جهانی قدس را از یاد نبرده‌ایم.

حجت‌الاسلام خاتمی با یادآوری اینكه قریب 70 سال از اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیستی می‌گذرد، گفت: در این مدت دو جریان در مقابل این اقدامات شكل گرفته بود؛ یكی جریان سازش كه بعضاً دیپلماسی نام داشت و نمونه آن هم كمپ دیوید و اسلو بود و جریان دوم هم انتفاضه و حزب‌الله و جریان میدان بود.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینكه جریان سازش و دیپلماسی جواب نداد و در حقیقت فرصت‌سوزی و وقت‌كشی بود تا رژیم صهیونسیتی بتواند پایگاه‌های خود را افزایش دهد و در حقیقت این جریان موجب تقویت صهیونیست‌ها شد، اظهار کرد: در حقیقت جریان انتفاضه است كه جواب داده است و آن جریان سازش به‌طور كامل به ضرر مردم فلسطین بوده است.

وی با یادآوری شعار همیشگی صهیونیست‌ها «از نیل تا فرات»، گفت: صهیونیست‌ها با این شعار می‌خواستند تمام جهان اسلام را اشغال كنند اما امروز وضعیت آنان به‌گونه‌ای شده است كه دارند با چنگ و دندان از خود محافظت می‌كنند و در حقیقت خروجی موشک‌های جبهه مقاومت است كه صهیونیست‌ها را امروز به ذلت نشانده است.

حجت‌الاسلام خاتمی با بیان اینكه صهیونیست‌ها از روز اول به‌دنبال آن بودند كه نام فلسطین از خاطره‌ها برود و چیزی به نام فلسطین باقی نماند، گفت: امام راحل با نامگذاری روزی به نام روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان این نقشه آنان را برای همیشه باطل كردند.

عضو فقهای شورای نگهبان در عین حال با یادآوری اینكه قریب دو سال است كه به‌دلیل شیوع كرونا موفق به برپایی راهپیمایی روز جهانی قدس نشده‌ایم، گفت: با این وجود رهبر معظم انقلاب در این دو سال در روز جهانی قدس سخنرانی كرده و خواهند كرد و مسائل مهم را تبیین می‌كنند و در حقیقت این امام راحل و رهبر معظم انقلاب و جبهه مقاومت است كه اجازه نداده است نام فلسطین از دنیا محو شود.

وی با بیان اینكه امروز مشاهده می‌كنیم كه جبهه مقاومت چه به روز رژیم صهیونیستی می‌آورد، انفجار مهیب در كارخانه ساخت ماهوار، انفجار پالایشگاه نفت، نشت مخازن آمونیاک، انفجار در نزدیکی فرودگاه اسرائیل را از جمله این اقدامات دانست و افزود: خانه صهیونیست‌ها، خانه عنكبوت است یعنی سست و شكستنی است.

دیپلماسی در برابر زورگویان به تنهایی كافی نیست

حجت‌الاسلام خاتمی با اشاره به تجربه فلسطین در دو بحث مذاكره و سازش، گفت: همگی مشاهده كردیم كه جریان سازش و مذاكره بی‌جواب ماند، اما جبهه مقاومت جواب داد و این دو تجربه‌ای برای جهانیان است زیرا در برابر زورگویان دیپلماسی به‌تنهایی پاسخگو نیست و باید میدان مقاومت هم باشد و اگر میدان مقاومت پشتیبان دیپلماسی نباشد، قطعاً آن دیپلماسی شكست خواهد خورد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه همچنین نقش سردار شهید قاسم سلیمانی را در عرصه جبهه مقاومت یادآور شد و بیان کرد: توطئه‌های استكبار جهانی و آمریكا و صهیونیست‌ها با حضور مرد میدانی چون شهید قاسم سلیمانی نابود شد، لذا باید قدردان این میدان و مرد میدان باشیم.

وی به بعد ولایت‌مداری شخصیت شهید سلیمانی اشاره كرد و گفت: شهید سلیمانی فانی در ولایت فقیه بود و با تمام وجود می‌شد این مسئله را مشاهده كرد و همواره دیگران را هم به پیروی از خط ولایت فقیه تشویق می‌كرد.

دیپلماسی منهی میدان، ناكام است

حجت‌الاسلام خاتمی با بیان اینكه ولایت‌مداری یعنی اینكه باید تابع خط امام و رهبری باشیم نه اینكه افراد بگویند نه این طرفم نه آن طرفم بلكه باید با قاطعیت گفت كه ولایی هستم، اظهار کرد: نكته‌ای كه باید به آن توجه كنیم این است كه دیپلماسی منهی میدان، ناكام است و در جریان داعش اگر میدان به داد دیپلماسی نمی‌رسید اكنون داعش بر عراق حاكم بود و اگر هم بغداد تصرف می‌شد، اكنون ما باید با داعش در خیابان‌های كلان‌شهرهای خودمان می‌جنگیدیم.

وی با یادآوری اینكه آمریكایی‌ها پیش‌بینی كرده بودند كه داعش 10 سال طول می‌كشد تا از موصل اخراج شود اما شهید سلیمانی این كار را كمتر از 3 ماه انجام داد، گفت: همه این‌ها نشان می‌دهد كه آن چیزی كه در برابر دشمن جواب می‌دهد مقاومت است، لذا باید فرهنگ مقاومت را تقویت كرد و برای قضیه فلسطین هم این قضیه صدق می‌كند.

حجت‌الاسلام خاتمی با اشاره به شرایط كنونی و مباحث مطرح شده در خصوص مذاكرات، بیان کرد: امروز دشمن تلاش می‌كند تا با بزک كردن مذاكره و پایین آوردن قیمت طلا و دلار به مردم ایران سراب نشان دهند، در صورتی كه كاهش نرخ طلا و دلار هم ذره‌ای بر روی قیمت‌ها و كالاهای مردم تأثیری نداشته است، لذا هم مردم و هم مسئولان باید هوشیار باشند.

امام‌جمعه موقت تهران خروجی مذاكرات را گرانی‌های لجام گسیخته توصیف كرد و گفت: البته بخشی از این گرانی‌ها به دلیل سوءمدیریت‌هاست و باید این مشكلات را برطرف كرد.

وی با بیان اینكه استكبار جهانی به‌دلیل گسترش سلطه خویش بر دنیاست و برای منافع خود دست به هر اقدامی می‌زنند، افزود: وقتی پای منافع خودشان پیش می‌آید خویشاوندی و پیمان را هم نمی‌شناسند و ادبیات آن‌ها تنها زبان زور است به‌همین دلیل رهبر معظم انقلاب فرمودند كه باید قوی شویم و دشمن خودش عقب‌نشینی می‌كند.

مشكلات معیشتی با مذاكره با آمریكا حل نمی‌شود

حجت‌الاسلام خاتمی با اشاره به مخالفت رهبر معظم انقلاب با برخی از این مذاكرات، گفت: مقاومت معظم‌له در برابر مذاكره منطقی و خردورزانه است؛ ایشان می‌فرماید باید تمام تحریم‌ها لغو شود اما دشمنان این را نمی‌خواهند، لذا مردم باید بدانند كه مذاكره با آمریكا مشكل معیشتی آنان را حل نمی‌كند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینكه هم سازش هم مقاومت هزینه دارد ولی هزینه سازش بیشتر از مقاومت است، گفت: ملت ایران یک ملت عاشورایی هستند كه درس مقاومت را از عاشورا فراگرفته‌اند و شعار همان شعار «هیهات منا الذله» عاشوراست.

وی با تأكید بر اینكه آنچه در برابر زورگویی‌های آمریكا جواب می‌دهد، میدان است، اظهار کرد: میدان فقط نظامی است البته میدان سیاسی هم میدان است كه گاهی تأثیرگذاری آن كمتر از میدان نظامی نیست از جمله انتخابات ریاست جمهوری كه در پیش‌رو داریم.

حجت‌الاسلام خاتمی با بیان اینكه دشمن به‌دنبال كمرنگ كردن انتخابات در ایران است و در این مسیر تمام توان خود را به‌كار گرفته‌اند تا مردم مأیوس كرده و به پای صندوق‌های رأی نیایند، گفت: ملت ایران باید به پای صندوق‌های رأی بیایند چراكه صندوق امید هستند و هر رأیی هم كه به صندوق انداخته شود در حقیقت آری دیگری به نظام جمهوی اسلامی است.

امام‌جمعه موقت تهران در عین حال بر ضرورت انتخاب اصلح در انتخابات پیش‌رو نیز تأكید كرد و گفت: انتخاب اصلح یک رفتار خردورزانه است و باید كسی انتخاب كنیم كه قانون اساسی را بداند و فرهنگ‌ ‌«ما می‌توانیم» را داشته و پیاده كند.

انتهای پیام
captcha