نشست مجازی اساتید دانشگاه‌های ایران و فلسطین برگزار می‌شود
کد خبر: 3969755
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۰
همزمان با روز جهانی قدس؛

نشست مجازی اساتید دانشگاه‌های ایران و فلسطین برگزار می‌شود

همزمان با فرارسیدن روز جهانی قدس نشست مشترک دانشگاه شیراز و دانشگاه‌های فلسطین با موضوع «كاركرد زبان و ادبیات عربی در بیدارسازی امت اسلامی: بررسی موردی مسئله فلسطین» با حضور اساتید و دانشجویان زبان و ادبیات عربی در دانشگاه‌های ایران و فلسطین برگزار می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، به‌مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس، برنامه‌ریزی‌های متنوعی از سوی نهادها و دستگاه‌های مختلف در بستر فضای مجازی برای بزرگداشت این روز و اعلام همبستگی جهان اسلام و ابراز انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی انجام می‌شود.

یكی از برنامه‌ریزی‌هایی كه به‌صورت ویژه به آن پرداخته می‌شود بحث برگزاری نشست‌های تبیینی است كه این نشست‌ها عمدتاً به‌همت مجامع علمی و دانشگاهی و حوزوی اجرا می‌شود.

در این راستا دانشگاه شیراز به‌عنوان دومین دانشگاه مادر كشورمان اقدام به برگزاری نشست مشترک دانشگاه شیراز و دانشگاه‌های فلسطین با موضوع «كاركرد زبان و ادبیات عربی در بیدارسازی امت اسلامی: بررسی موردی مسئله فلسطین» همزمان با روز جهانی قدس می‌كند.

در این نشست كه به‌ همت معاونت فرهنگی دانشگاه شیراز و مؤسسه بین‌المللی هاتف برگزار می‌شود، اساتید و دانشجویان زبان و ادبیات عربی در دانشگاه‌های ایران و فلسطین به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی قدس به‌صورت مجازی گردهم می‌آیند.

این نشست روز جمعه، ۱۷ اردیبهشت، ساعت ۲۱:۳۰ به وقت ایران، به‌صورت مجازی از طریق لینک https://b2n.ir/hatef_int2 برگزار می‌شود و حضور برای علاقه‌مندان آزاد است.

موسی عربی، دبیر این نشست و معاون فرهنگی دانشکده ادبیات وعلوم انسانی دانشگاه شیراز شامگاه پنج‌شنبه، 16 اردیبهشت‌ماه از سخنرانی چندتن از اساتید دانشگاه‌های ایران و فلسطین در این نشست خبر داد و گفت: خالد حماده، استاد دانشگاه اسلامی فلسطین، عبدالخالق العف، رئیس انجمن ادبا و نویسندگان فلسطینی و استاد دانشگاه اسلامی فلسطین، خاقانی اصفهانی، استاد دانشگاه اصفهان و مدیر کمیته نظارت بر بخش‌های عربی در وزارت علوم، مسعود فکری، استاد دانشگاه تهران و مدیر بخش سازمان سمت از جمله سخنرانان این برنامه هستند.

عضو هیئت‌ علمی زبان و ادبیات عربی دانشگاه شیراز درباره هدف از برگزاری این برنامه توضیح داد: از آنجا که مسئله فلسطین و قدس از مسائل بسیار مهم بشریت و نیز جهان اسلام به‌شمار می‌آید، بسیاری از مراکز و فعالان بین‌الملل در ایران و خارج از ایران در مناسبت‌های خاص تلاش دارند نام قدس را زنده نگه داشته و مظلومیت مردم فلسطین را به جهانیان یادآور شوند.

وی ادامه داد: در این میان نقش مجامع علمی تخصصی به‌خصوص در ایران می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد و به ایجاد گفتمانی نخبگانی در راستای ظلم‌ستیزی و آگاهی‌بخشی در این خصوص کمک كند، از این‌رو برآن شدیم تا در روز جهانی قدس، با استفاده از ظرفیت‌های زبان عربی به‌عنوان زبانی وحدت‌بخش و میراث‌دار گنجینه‌ای از متون احیاگرانه و مؤثر در خیزش امت اسلامی در مسئله‌ فلسطین، نشستی تخصصی با دعوت از استادان دانشگاه‌های  فلسطین و ایران برگزار كنیم.

انتهای پیام
captcha