ضرورت تسریع واكسیناسیون كرونا در مناطق روستایی فارس
کد خبر: 3969500
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲

ضرورت تسریع واكسیناسیون كرونا در مناطق روستایی فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز خواستار تسریع در انجام واكسیناسیون كرونا به‌ویژه در مناطق روستایی استان فارس شد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شیراز، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز امروز، 15 اردیبهشت‌ماه در سیصد و شانزدهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه به مسئولان دانشگاه، رؤسای شبکه‌های بهداشت و درمان و تیم واکسیناسیون کووید۱۹ در دانشگاه دستور داد تا همانگونه که واکسیناسیون سالمندان در شهرها در حال انجام است، این اقدام در روستاها نیز مورد غفلت قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه انجام واکسیناسیون از اولویت‌های اصلی دستور کار ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه است، افزود: مجموعه سلامت از تمامی ظرفیت‌ها و مشارکت دیگر دستگاه‌های اجرایی برای پوشش واکسیناسیون در سطح استان، استفاده می‌کند.

لطفی با تأكید بر استفاده از داشبورد مدیریتی آمار کووید ۱۹ در دانشگاه و پیگیری مسئولان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشكی شیراز بر اساس اطلاعات آن، گفت: استفاده از مطالب و اطلاعات این داشبورد را موجب موفقیت خواند.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز اضافه کرد: در این بحران که کارکنان بهداشت و درمان، همچنان ایثارگرانه در حال تلاش، خدمت‌رسانی و درمان بیماران به ویژه مبتلایان به کووید۱۹ هستند، وظیفه افراد جامعه این است که برای قدردانی از تلاش آنان، تمامی اصول بهداشتی را رعایت کرده تا شاهد قطع زنجیره انتقال و کاهش شیوع کروناویروس باشیم.

وی، بهترین کمک به مدافعان سلامت را رعایت اصول بهداشتی، استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله‌ فیزیکی، پرهیز از سفر و عدم برگزاری مهمانی و دورهمی‌های خانوادگی و تلاش برای حفظ سلامتی خود و اطرافیان برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا شاهد سلامتی هرچه بیشتر مبتلایان و مردم باشیم و با رعایت کامل و دقیق پروتکل‌های بهداشتی، از بحران کرونا عبور کنیم.

لطفی ضمن بررسی آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت‌رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست، ضمن اعلام گزارشی از آمار روزانه واکسیناسیون در استان، آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان‌های فارس، شیوه خدمت‌رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان‌های شیراز و شهرستان‌های استان، به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای کاهش آمار و اجرای مصوبات پیشین این ستاد پرداختند.

انتهای پیام
captcha