از بهره‌برداری بزرگترین پردیس سینمایی جنوب كشور تا احداث فرهنگسرای معلولان
کد خبر: 3969476
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
در شیراز انجام می‌شود؛

از بهره‌برداری بزرگترین پردیس سینمایی جنوب كشور تا احداث فرهنگسرای معلولان

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز از به بهره‌برداری رسیدن بزرگ‌ترین پردیس سینمایی جنوب کشور تا پایان شهریورماه سال جاری در منطقه كوزه‌گری این كلان‌شهر خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز، محسن نعمت‌اللهی، رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز امرو، 15 اردیبهشت‌ماه در جریان بازدید از پروژه‌های شاخص شهرداری شیراز گفت: پروژه چپگرد صدرا، پروژه پردیس سینمایی جوان، پروژه شهدای مدافعان سلامت و تقاطع چند سطحی شهیدان یغمور از بزرگترین و تاثیرگذارترین پروژه های شهرداری شیراز است که توسط سازمان عمران اجرا شده است.

وی از به بهره‌برداری رسیدن بزرگ‌ترین پردیس سینمایی جنوب کشور تا پایان شهریورماه سال جاری خبر داد و افزود: پروژه پردیس سینمایی جوان در منطقه کمتر برخوردار کوزه‌گری با سرعت خوبی در حال اجرا است.

نعمت‌اللهی بیان كرد: مساحت این پروژه ۳ هزار و ششصد مترمربع به صورت سازه بتنی در ارتفاع منفی چهار و نیم متر از سطح زمین احداث می‌شود. این پردیس سینمایی دارای سالن آمفی تئاتر با ظرفیت ۲۵۰ نفر و سه سالن سینما با ظرفیت هر کدام ۲۰۰ نفر و دو سالن وی آی پی با ظرفیت هر کدام ۷۵ نفر در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه در داخل این مجموعه احداث رستوران با زیربنای ۲۰۰ متر مربع پیش‌بینی شده است، گفت: در داخل مجموعه در عمق چهار و نیم متری فضای سبز به‌صورت داخلی با در نظر گرفتن ۶ باغچه با طراحی ویژه پیش بینی شده است. سازه این سینما به صورت بتنی اجرا شده و سقف به‌صورت تیرهای فلزی و عرشه فلزی با ترکیب بتن اجرا شده است.

نعمت‌اللهی افزود: سازمان عمران شهرداری شیراز از سال ۹۷ پروژه را آغاز کرده و پس خاکبرداری تا پایان سفت کاری این پروژه را اجرا خواهد کرد که هم‌اکنون پیشرفت سفت کاری پروژه ۸۱ درصد است. با پایان یافتن مرحله سفت کاری، معاونت فنی و عمرانی عملیات تجهیز و نصب تاسیسات پروژه را نصب خواهد کرد. همچنین نقشه‌های اجرای سالن همایش‌ها با ظرفیت یك‌هزار نفر و کتابخانه آماده شده است که به‌زودی عملیات اجرایی توسط سازمان عمران شهرداری شیراز آغاز می‌شود.

وی همچنین گفت: پروژه ولایت در بلوار خلیج فارس با هدف دسترسی آسان‌تر میدان میوه و تره‌بار آغاز شده و هم‌اکنون در مرحله تجهیز کارگاه و جابجایی تاسیسات آن هستیم و از ۱۵ روز دیگر با اجرای طرح ترافیکی وارد فاز عمرانی خواهیم شد. همچنین تقاطع غیر همسطح خرامه به سعدی با هدف تسهیل رفت و آمد به کمربندی در حال انجام است که ظرف ۲۰ روز آینده آماده بهره‌برداری خواهد بود.

نعمت‌اللهی با بیان اینکه پروژه چپگرد صدرا با سازه مهندسی بسیار زیبا و تقاطع چند سطحی شهیدان یغمور که از بزرگترین پروژه‌های شهرداری است توسط سازمان عمران اجرا شده است‌، گفت: پروژه شهدای مدافعان سلامت دارای دوربرگردان زیبا با هدف جلوگیری از ورود خودروها به میدان کوزه‌گری و همچنین دارای چپگرد از بلوار احمدبن موسی به سمت میدان کوزه‌گری و خط رفت و برگشت از بلوار احمدبن موسی به سمت پل غدیر است که این پروژه در حال حاضر با سرعت خوبی در حال اجرا است.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز هدف از اجرای پروژه‌ها را کاهش و روان شدن ترافیک در بلوار رحمت و میدان کوزه‌گری و دسترسی بهتر به کمربندی جنوب شیراز عنوان کرد و افزود: عملیات عمرانی این پروژه از سال گذشته به‌طور همزمان در چهار فاز آغاز شد و ظرف ۶ ماه به عرشه پل می‌رسیم که اجرای این سرعت در اجرای پروژه‌های پل‌سازی در نوع خود بی‌نظیر است و به جرأت می‌توان گفت که رکورد سرعت در اجرای تقاطعات همسطح در شهر شیراز شکسته شده است‌.

نعمت‌اللهی با بیان اینکه تملک و جابجایی تاسیسات مانع اصلی در اجرای پروژه‌هاست که در این پروژه جابه‌جایی تاسیسات در کنار اجرای عملیات عمرانی انجام شید، گفت: در خردادماه عرشه پل و در شهریورماه کل پل افتتاح می‌شود

اسماعیل صالحی، معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در این بازدید از احداث اولین فرهنگسرای ویژه معلولین در پارک جوان و در مجاورت پردیس سینمایی جوان خبر داد و گفت: فرهنگسرای ویژه معلولین در دو طبقه به مساحت هزار و ۲۰۰ متر مربع زیر بنا توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری شیراز در حال اجرا است.

وی بیان كرد: پانصد و ۲۰ متر از طبقه اول این پروژه به سالن سینما تخصیص یافته و طبقه دوم این پروژه نیز به دفتر مدیریت و کلاس‌های آموزشی و محلی برای عرضه و فروش محصولات تهیه شده توسط معلولین اختصاص می‌یابد.

صالحی افزود: این پروژه بر اساس برنامه زمان‌بندی شده باید تا پایان سال به اتمام برسد اما در صورت تأمین مالی می‌توانیم پروژه را تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری برسانیم.

معاون شهردار شیراز در پایان افزود: با توجه به اینکه جامعه 10 درصدی معلولین در استان فارس و شهر شیراز، احداث این پروژه لازم و ضروری بود.

انتهای پیام
captcha