قرآن‌دوستان فارس برای بازدید از نمایشگاه مجازی قرآن دعوتند
کد خبر: 3969462
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳

قرآن‌دوستان فارس برای بازدید از نمایشگاه مجازی قرآن دعوتند

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به برپایی نخستین نمایشگاه مجازی قرآن كریم در ماه مبارك رمضان كه تاكنون بیش از 3 میلیون مراجعه‌كننده داشته است، از تمام قرآن‌دوستان فارس برای بازدید از این نمایشگاه دعوت به‌عمل آورد.

به گزارش ایكنا از فارس، صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 15 اردیبهشت‌ماه در نشست با خبرنگاران گفت: نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم، طبق اطلاعات ارائه شده از سوی معاونت فناوری اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در روز نخست نمایشگاه مجازی قرآن کریم بازدید میلیونی به ثبت رسیده است و طبق این آمار، بیش از سه میلیون مراجعه در ۱۲ ساعت ابتدایی آغاز به کار نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم ثبت شده است و همچنین در این مدت بیش از ۹۵ هزار کاربر «یونیک» نیز در این فاصله به سایت مذكورمراجعه کرده‌اند.

وی ضمن دعوت از قرآن‌دوستان فارس برای بازدید از این نمایشگاه مجازی افزود: این نمایشگاه در دو بخش فروشگاهی و محتوایی به مدت ۱۰ روز شاهد آغاز فعالیت سامانه نمایشگاه مجازی قرآن کریم به نشانی اینترنتی www.iqfa.ir  بوده است که در آیینی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال شده تا مخاطبان قرآن امسال به‌صورت مجازی به بازدید از این نمایشگاه بپردازند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس به ارائه تسهیلات برای ۱۲ هزار فعال قرآنی و اینکه در حوزه آموزش و پژوهش‌های مجازی و کودک و نوجوان خدمات شایسته‌ای به علاقه‌مندان ارائه شده اشاره کرد و افزود: تسهیلاتی با حمایت ویژه و مؤثر بانک صادرات ایران، ارائه می‌شود. همچنین به‌صورت ویژه در بخش فروشگاهی از خدمات و همدلی‌های خانه کتاب و ادبیات ایران بهره برده می‌شود و بخش عرضه محصولات در تمام حوزه‌ها بر عهده شرکت ملی پست است که این یک کار سنگین و طاقت‌فراست که اگر انگیزه الهی و فرهنگی همراه آن نباشد، قرین موفقیت نخواهد شد.

سهرابی با بیان اینکه نمایشگاه مجازی قرآن کریم فرصتی برای اعتلای جامعه اسلامی و بشری برای نزدیک شدن به قرآن باشد، اظهار کرد: بیش از ۵۰۰ ناشر، آثار و منابع دینی،‌ قرآنی و دفاع مقدس حضور قابل توجه نشان دادند و ۵۰۰ مؤسسه و مرکز قرآنی و دینی در بخش محتوایی مشارکت دارند و با توجه به اینکه نمایشگاه مجازی باعث می‌شود جامعه روستایی نیز مشارکت داشته باشند، آثار و کتاب‌ها را بیش از آن چیزی که در حالت عادی پیش‌بینی شده به دست خریداران رسیده است. این در یک حجم غیر قابل تصور شامل بیش از یک میلیون و دویست و پنجاه هزار کتاب فروخته شده و ۸۵۰ هزار نشانی، و ارسال به بیش از ۱۷ هزار روستا بوده است.

وی گفت: نمایشگاه امسال در بستر فضای مجازی برگزار و علاقه‌مندان تا 20 اردیبهشت می‌توانند با مراجعه به سایت نمایشگاه مجازی قرآن کریم به نشانی www.iqfa.ir از بخش‌های مختلف نمایشگاه بازدید کنند و کتاب‌های مرجع قرآنی و دینی چاپ شده قبل از سال ۱۳۹۲ در نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم موجود است و همچنین کتاب‌های ناشران با ۲۰درصد تخفیف در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: بر اساس هماهنگی با شرکت همراه اول، تعرفه اینترنتی بازدید و خرید از نمایشگاه رایگان است و در این رویداد، بیش از ۱۰۰۰ موسسه و مرکز قرآن و نیز ناشران فعال در این حوزه، حضور دارند و بیش از ۳۰ نشست تخصصی در فضای داخلی کشور و فضای بین‌الملل برگزار می‌شود.

سهرابی در پایان گفت: نمایشگاه مجازی قرآن کریم برخلاف نمایشگاه سال‌های گذشته قرآن که در ساعات محدودی برپا بود، ۲۴ ساعته است و علاوه بر این، فرصتی است که تمام هموطنان از اقصی نقاط کشور  از امکانات فروشگاهی و نمایشگاهی آن استفاده کنند. همچنین به حدود ۱۶ هزار فعال قرآنی بن خرید و تسهیلات اختصاص داده شده است و بخش فروشگاهی فقط در ایام برگزاری نمایشگاه در دسترس بوده، اما بخش خدمات محتوایی پس از برگزاری نمایشگاه، همچنان خدمتگزار شما علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha