چرا روز قدس را باید پرشكوه برگزار كنیم + اعلام برنامه‌ها در فارس
کد خبر: 3969442
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸

چرا روز قدس را باید پرشكوه برگزار كنیم + اعلام برنامه‌ها در فارس

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینكه امسال شركت در برنامه‌های مجازی روز جهانی قدس بسیار مهم‌تر از سال‌های گذشته است، به تبیین دلایل این اهمیت پرداخت.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس امروز، 15 اردیبهشت‌ماه در نشست مجازی با خبرنگاران در شیراز ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سالروز شهادت مولای متقیان(ع) به تشریح برنامه‌های روز جهانی قدس در فارس پرداخت و گفت: نامگذاری روز جهانی قدس از ابتكارات بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: امام راحل قبل از پیروزی انقلاب این ایده و تفكر دینی، اسلامی و تفكری كه بر پایه ایجاد وحدت بین مسلمانان باید صورت می‌گرفت، یك روزی را انتخاب كرد كه یك نقطه مشتركی میان همه مسلمانان جهان اسلام داشته باشد و آن هم ماه مبارك رمضان است. ماهی كه تمام مسلمانان در آن روزه می‌گیرند و این بهترین انتخاب بود برای اینكه این وحدت و انسجام و انزجار بر علیه صهیونیست‌ها بیشتر خودش را نشان دهد لذا آخرین جمعه ماه مبارك رمضان به نام روز جهانی قدس نامگذاری شد.

رضایی با بیان اینكه در مدت كوتاهی این روز جهانی شد و ابتدا شاید افراد بسیاری گمان نمی‌كردند بعد از گذر زمان مختصری این روز بتواند جایگاه خود رادر جهان اسلام پیدا كند، گفت: امسال با توجه به اتفاقات پیش‌آمده حساسیت بیشتری بر روی روز جهانی قدس نسبت به سال‌های گذشته وجود دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، معامله قرنی كه با شكست مواجه شد و همچنین همبستگی و ابراز تمایل برخی از كشورهای عربی نظیر سودان، امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی و كم كردن حساسیت و اعلام انزجار از صهیونیست‌ها و همچنین اقدامات خرابكارانه‌ای كه رژیم صهیونیستی در نقاط مختلف دنیا از جمله كشورمان نظیر ترور شخصیت‌های علمی و هسته‌ای و شهادت سردار دل ها كه جای پای اسرائیلی‌ها و صهیونیست‌ها به وضوح مشخص است را از جمله دلایلی برشمرد كه اهمیت روز جهانی قدس امسال را پررنگ‌تر از سال‌های قبل می‌كند.

وی با بیان اینكه امسال به دلیل وضعیت شیوع كرونا در كشورمان برنامه تجمعی یا میدانی و راهپیمایی برای روز جهانی قدس نخواهیم داشت، گفت: حتی راهپیمایی خودرویی و موتوری هم در روز جهانی قدس امسال نخواهیم داشت اما از آنجا كه روز قدس یك روز حیاتی برای جهان اسلام است لذا برنامه‌های این روز تعطیل نخواهند شد و این برنامه‌ها را در بستر فضای مجازی دنبال می‌كنیم.

رضایی بیان كرد: یكی از مهم‌ترین مباحثی كه باید در فضای مجازی در رابطه با روز جهانی قدس دنبال كنیم بحث پاسخ به شبهاتی است كه در ارتباط با نوع حمایت ایران از نهضت فلسطین، مردم مظلوم یمن و سایر كشورهای اسلامی كه به نوعی مورد ظلم و تجاوز استكبار جهانی قرار گرفته‌اند است و باید بتوانیم این شبهات را پاسخ‌گو باشیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس همچنین برپایی راهپیمایی روز قدس به‌صورت مجازی، برپایی مسابقات فرهنگی، نشست‌های تبیینی، اجرای برنامه‌های شكلی تا تمام اماكن استان رنگ و بوی استكبارستیزی و صهیونیست‌ستیزی به خود بگیرد، برپایی نمایشگاه عكس در فضای مجازی و حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، اجرای برنامه‌ای رأس ساعت 18 روز جهانی قدس از حرم شاهچراغ(ع) و پخش مستقیم از شبكه‌های استانی و ملی و غیره را از جمله برنامه‌های این روز برشمرد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این برنامه‌ها نیز گفت: ممكن است برخی گمان كنند به دلیل كرونا موضع نظام جمهوری اسلامی در مبارزه با صهیونیست‌ها عدول كرده یا كوتاه آمده است در صورتی كه نظام اسلامی هرگز در برابر رژیم صهیونیستی خود كوتاه نمی‌آید تا زمانی كه این سرزمین به دست خود فلسطینی‌ها سپرده شود.

رضایی، همچنین اهمیت ترویج و بسط فرهنگ مقاومت در فضای مجازی را یادآور شد و گفت: انتفاضه و قدس در افكار عمومی و ملل اسلامی باید همیشه به‌عنوان یك بحث خود را نشان دهد و از آن طرف جنایات رژیم صهیونیستی باید به شكلی در افكار عمومی بماند و آن رسواگری و افشاگری هم صورت گیرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس تصریح كرد: در برنامه‌هایی كه در فضای مجازی دیده می‌شود اتحادی كه بین آمریكایی‌ها و صهیونیست‌ها و برخی از كشورهای عربی باید تبیین شود یعنی باید در نشست‌های تبیینی به مثلث شومی كه به وجود آمده است و این جز به ضرر و زیان دین اسلام و مسلمانان چیز دیگری ندارد، پرداخته شود.

وی اظهار كرد: امسال یك وجه تمایزی در ارتباط با روز جهانی قدس نسبت به سال‌های گذشته وجود دارد یعنی عملاً نظام اسلامی نشان داد كه سلامت مردم و حفظ سلامت آن‌ها در اولویت است اما پرداختن به این موضوع هم به‌عنوان یك اصل مدنظر قرار داریم و از همه مهم‌تر امروز تهدید جدی كه رژیم صهیونیستی برای بشریت دارد نه تنها برای جهان اسلام است بلكه برای كشورمان خودمان هم هست كه اقدامات خرابكارانه اخیر آن‌ها گواه این ادعاست.

رضایی همچنین از سخنرانی رهبر معظم انقلاب در ساعت 11 روز جهانی قدس خبر داد كه این سخنرانی از شبكه‌های مختلف سیما پخش خواهند شد و گفت: مشابه برنامه‌های اعلام شده نیز در شهرستان‌های مختلف استان فارس اجرا خواهیم كرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در پایان گفت: مردم شریف استان فارس ‌می‌توانند با مراجعه به سایت Hozoremajazi.com  ضمن شرکت در راهپیمایی مجازی روز جهانی قدس از سایر برنامه‌های فرهنگی و هنری پیش‌بینی شده برای بزرگداشت روز جهانی قدس بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha