دیگران را در شب‌های قدر بر خود مقدم شماریم
کد خبر: 3969418
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶

دیگران را در شب‌های قدر بر خود مقدم شماریم

مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز ضمن برشمردن فضیلت‌های شب قدر به مردم توصیه كرد: در این شب‌ها در دعا آنچه برای خود می‌پسندید و صلاح می‌دانید را نخست برای دیگران تقاضا کنید.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا حدائق، مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز امروز، 15 اردیبهشت‌ در جمع مبلغان این مدرسه با اشاره به اهمیت شب‌های قدر اظهار کرد: در فضیلت شب قدر همین بس که خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیلَةِ الْقَدْرِ» قرآن کریم را در شب قدر نازل کردیم.

وی به یکی از ویژگی‌ها و عظمت‌های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: نزول قرآن کریم عظمت ماه مبارک رمضان است، لیلةالقدر شبی است که ارزاق تقسیم‌بندی می‌شود و رقم می‌خورد، همچنین زندگی‌ها تعیین و مقدر می‌شود، به عبارت رساتر انسان‌ها سرنوشت سال جاری خود را در آن شب می‌توانند ببندند.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه تصریح کرد: ساعات شب لیلةالقدر برتر از هزار ماه در سال است، به این معنا که اگر انسان هزار ماه عبادت کند برتری به عبادت در شب قدر ندارد، اعمال و دعاها در شب قدر مستجاب و مورد قبول درگاه حق است.

وی با بیان اینكه در دعا آنچه برای خود می‌پسندید و صلاح می‌دانید را نخست برای دیگران تقاضا کنید، گفت: شب قدر شبی است که باید آنچه خوبی را برای عزیزانمان می‌خواهیم اول برای دیگران طلب کنیم تا خداوند به لطف و کرم خود اول به ما سپس به دیگران تفضل کند.

حدائق بیان کرد: امام حسن(ع) می‌فرماید در شب جمعه‌ای شاهد مناجات مادر بودم که در طول شب پیوسته عبادت می‌کرد و همه را مشمول دعای خود کرد، بیان کردم مادر همه را دعا کردید اما اهل منزل و عزیزان خود را دعا نکردید، مادر فرمودند «الجار ثم الدار» این فرهنگ اهل بیت(ع) است.

وی در پایان با تصریح اینکه در ماه رمضان نباید از دیگران در مباحث، معنوی، اخلاقی و اقتصادی غافل شد، گفت:  پیامبر(ص) فرمود فقرا را نیز در معاش خود شریک کنید لذا یکی از کارهایی که در این شب‌ها توصیه شده است دستگیری از نیازمندان و صدقه دادن است.

انتهای پیام
captcha