بسیج؛ مصداق مردم‌سالاری دینی / تسهیلگر كارآفرینان باشیم
کد خبر: 3969409
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴

بسیج؛ مصداق مردم‌سالاری دینی / تسهیلگر كارآفرینان باشیم

مسئول سازمان بسیج سازندگی كشور بسیج را مصداقی از مردم‌سالاری و خلق‌كننده حماسه‌های دینی دانست و بر اهمیت نقش تعیین‌كننده آن در عرصه‌های مختلف تأكید كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، سردار محمد زهرایی، مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور امروز، 15 اردیبهشت‌ماه در نشست طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی کارآفرینان برتر و رونمایی از خودروهای صنایع کوچک تبدیلی استان فارس، بسیج را مصداقی از مردم‌سالاری دینی و خلق‌كننده حماسه‌های دینی دانست و گفت: بسیج با این رویکرد که «مردم اصیلند و ما وکیلیم»، فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد و همین باعث پیشرفته بسیج شده است.

وی نقش مردم را در نظام اسلامی یادآور شد و افزود: مردم راه حل همه مشکلات‌اند، اما در جایی که مسئول خود را متولی کار می‌داند و از مردم فاصله می‌گیرد، آنجا کار پیدا می‌کند.

زهرایی همچنین بسیج را حلقه میانی بین مردم و رهبری دانست و گفت: بسیج از ساختاری از نوکران مردم تشکیل شده و به‌عنوان حلقه میانی، به لکوموتیوهایی نیاز دارد که مردم را هدایت کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی كشور همچنین به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی اشاره كرد و گفت: اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست اقتصاد لیبرالی هم نیست بلکه اقتصاد و مردم سالار است که با نگاه به مردم کار را پیش می‌برد.

وی ادامه داد: بسیج با راه‌اندازی قطب‌های کارآفرینی و صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زا، موتور محرکه‌ای است که برای هرکسی با قدرت ریسک کم، شرایط فراهم کرده تا قطع شدن سوء مدیریت داخلی و تحریم‌ها باشد.

زهرایی تأكید کرد: اگر در یک جنگ نظامی یک سردار نظامی فرمانده می‌شود و مردم اعضا، در جنگ اقتصادی، فرمانده، کارآفرینان هستند و ما تسهیلگر، پس باید این مهم را باور کنیم تا بتوانیم در این جنگ اقتصادی پیروز شویم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی كشور، قطب اقتصادی را محصول مزیت‌دار یک منطقه معنا کرد و گفت: این قطب‌ها مردمی و مردم پایه است و همین باعث ماندگاری می‌شود؛ باید این را نگهداشت و توسعه داد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۴۳۵ قطب مردم پایه در کشور شناسایی شده است تصریح کرد: صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زا هم یک کلونی از آدم‌های نزدیک به هم است که همدیگر را می‌شناسند و می‌دانند که فلانی کننده کار هست یا خیر؟ و این‌گونه اشتغال‌ها پایدار می‌شود، چرا که به دست افراد توانمند ایجاد می‌شوند.

زهرایی با تصریح اینکه برای اولین بار بسیج سازندگی از تبصره ۱۶ تسهیلات گرفته است، گفت: اگر چه تسهیلات را مساوی شغل نمی‌دانیم، بلکه مشوق می‌دانیم؛ اما هرکسی که به‌صورت مردم پایه کار را جلو ببرد، محدودیتی در ارائه تسهیلات و تسهیلگری برای وی نخواهیم داشت.

وی در پایان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌هایی با بانک‌های مختلف و نیز برخی نهادها همچون کمیته امداد برای تسهیلات و ایجاد مراکز کارآفرینی، تأکید کرد: همه این فعالیت‌ها برای جلوگیری از انحرافات اقتصاد مقاومتی و زودتر به نتیجه رسیدن آن است.

انتهای پیام
captcha