نگاهی به نكات كلیدی سخنان رهبری / دوگانگی در حاكمیت پذیرفته نیست
کد خبر: 3969341
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

نگاهی به نكات كلیدی سخنان رهبری / دوگانگی در حاكمیت پذیرفته نیست

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب به بیان نکات کلیدی فرمایشات معظم‌له پرداخت و گفت: دوگانگی در حاکمیت به هیچ‌وجه پذیرفته شده نیست و تمام نظام باید از یک جا فرمان بپذیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین امین رصاف، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب به بیان نكاتی در این رابطه پرداخت و گفت: مطلبی كه در سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب بسیار حائز اهمیت بود، توجه خاص به قشر معلم و كارگران جامعه بود كه در حقیقت موتور محرك جامعه این دو قشر زحمت‌كش هستند و اگر مسئولان توجه خاص كنند بسیار در پیشرفت جامعه این دو قشر اثرگذار هستند.

وی افزود: مطلب دیگری كه روح كلام رهبر معظم انقلاب بود این بود كسانی كه وارد كارزار انتخابات می‌شوند باید شناخت دقیقی از مسائل و مشكلات داشته و اطلاعاتشان كافی باشد؛ همچنین برنامه‌هایشان واقعی باشد و دنبال این نباشند كه بخواهند رأی را با هر شعاری جمع كنند.

رصاف نكته مهم دیگر را قبول قانون اساسی و اسلام برشمرد و گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب كسانی وارد كارزار انتخاباتی شوند كه با تمام وجود قانون اساسی و اسلام را قبول داشته باشند؛ بالاخره كسی كه می‌خواهد مجری قانون اساسی باشد باید با تمام وجود قانون اساسی را قبول داشته باشد وگرنه خود فرد تبدیل به یك فرد قانون‌شكن بزرگ می‌شود.

عضو جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس با بیان اینكه دوگانگی در حاكمیت به هیچ‌وجه پذیرفته شده نیست، گفت: تمام نظام باید از یك جا فرمان بپذیرند یعنی باید یك روح واحد در كل نظام حاكم باشد و این‌گونه نباشد كه برخی از بخش‌های نظام در برابر برخی دیگر قرار گیرد و عملاً یك تناقض ایجاد شود.

وی بیان كرد: نكته دیگر سخنان رهبر معظم انقلاب  تقدیر و تشكر و اهتمام خاصی بود كه نسبت به سپاه قدس داشتند و شخصیت سردار شهید سلیمانی عزیز كه سزاوار است این قهرمان ملی را پاس بداریم و نباید كسانی خواسته یا ناخواسته محبوبیتش را بشكنند یا آسیب بزنند.

رصاف با تأكید بر اینكه طبق فرمایشات رهبری راه شهید سلیمانی باید تبدیل به یك مكتب شود، لذا شكستن قهرمان ملی به هیچ‌وجه سزاوار نبوده و كار عاقلانه و منصفانه‌ای نیست، ابراز امیدواری كرد كه همگان گوش به فرمان ولایت فقیه باشند.

انتهای پیام
captcha