تلاش مجلس تبدیل فرصت‌ها برای محرومیت‌زدایی است
کد خبر: 3968989
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶

تلاش مجلس تبدیل فرصت‌ها برای محرومیت‌زدایی است

عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت مقوله محرومیت‌زدایی گفت: تلاش ما در مجلس شورای اسلامی و مجمع نمایندگان، این است که بتوانیم از فرصت‌ها در جهت محرومیت‌زدایی استفاده کنیم.

به گزارش ایكنا از فارس، جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی امروز، 13 اردیبهشت ماه در نشست جمعی از گروه‌های جهادی استان فارس گفت: تلاش ما در مجلس شورای اسلامی و مجمع نمایندگان، این است که بتوانیم از فرصت‌ها در جهت محرومیت‌زدایی استفاده کنیم.

وی با بیان اینكه امسال  در جهت حمایت از بسیج سازندگی، بودجه‌های خوبی گذاشته شد، افزود: در سرمایه‌گذاری‌های خرد در کارهای جدی در جهت رفع موانع کار و در کسب و کار و سهولت کار، در رتبه‌های خوبی نیستیم و در کمیسیون جهش تولید به دنبال حذف یا اصلاح بخشی از این مقررات هستیم تا برخی از کسب و کارها كه جنبه اعلامی داشته و نیاز به مجوز نداشته باشد و نظارات‌های پیشینی را به پسینی تبدیل کنیم.

قادری با تصریح اینکه در قوانین باید بتوانیم حمایت‌های جدی از کارگاه‌های تولیدی داشته باشیم و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانیم خلأ با کشور را جبران کنیم، افزود: بودجه اطراف شهرها تعیین تکلیف شده است و امسال اعتبارات جدید دیده شده است.

وی گفت: در ارتباط به بحث‌های کلی و کلان انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس، یک کمیته در استان تشکیل دادیم و باید در جای‌جای استان صنایع بزرگ را سازماندهی کنیم و طرح‌های مختلف، از جمله در پالایشگاه‌های پتروشیمی و نفتی، معدنی، نفت و گاز و پتروشیمی، داریم و سعی می‌کنیم خطوط ریلی و بزرگراه‌ها، آزاد راه شیراز به بوشهر، شیراز به عسلویه و 10 الی 12 از شهرستان‌ها را به خطوط ریلی وصل کنیم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در گره‌گشایی و رفع موانع در کمتر از یك سال 60 طرح برای اصلاح به مجلس ارائه دادم و در مجمع نمایندگان، طرح جذب ظرفیت‌های ملی و سرمایه‌گذاری‌های خارجی را به استان داریم و همچنین کارهای کلان و کشت‌های گلخانه‌ای را در نظر داریم تا بتوانیم عقب افتادگی‌ها را جبران کنیم.

انتهای پیام
captcha