تكریم مقام معلم در فارس با نگاه به سیره مولای متقیان
کد خبر: 3968694
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲

تكریم مقام معلم در فارس با نگاه به سیره مولای متقیان

دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم فارس برخی اقدامات آموزش و پرورش استان در هفته بزرگداشت مقام معلم را تشریح کرد و گفت: با توجه به تقارن هفته بزرگداشت معلم در سال جاری با ایام سالروز شهادت مولای متقیان، این برنامه‌ها با نگاه به سیره زندگی آن حضرت برگزار خواهند شد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محسن کلاری، دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم فارس امروز، 12 اردیبهشت‌ماه گفت: امسال هفته بزرگداشت مقام معلم که از روز 12 اردیبهشت ماه 1400 آغاز شده مقارن با ایام شهادت حضرت علی(ع) نیز است و به همین دلیل مراسم‌ این هفته با نگاه به سیره زندگی این مولای موحدین جهان برگزار می‌شود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس یکی از نکات مهم سیره زندگی حضرت علی(ع) را اهمیت دانستن به جایگاه معلم بیان کرد و گفت: تمام تلاش ما بر این است که با توجه به محدودیت‌های ناشی از کرونا حتماً از معلمین یاد شده و از زحمات آن‌ها قدرشناسی کنیم.

وی افزود: با همکاری صدا و سیمای مرکز فارس پویشی در فضای مجازی تحت عنوان «معلم مهربان» راه‌اندازی شده است که در آن دانش‌آموزان استان با پیام‌های تصویری از زحمات معلمان خود قدردانی می‌کنند.

دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم فارس همچنین گفت: در یکی از روزهای این هفته معلمان نمونه استان در ادارت آموزش و پرورش سراسر استان و در جمع رؤسای این ادارت حضور خواهد یافت و در برنامه‌ای که به‌صورت مجازی به خاطر شرایط همه‌گیری ویروس کرونا در استان برگزار خواهد شد توسط مدیرکل آموزش و پرورش استان از 316 تن آن‌ها با اهدای لوح و هدایایی تقدیر می‌شود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه یکی دیگر از برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم حضور در منازل معلمانی که در ایام کرونا جان خود را از دست داده‌اند، گفت: امسال به‌ دلیل موضوع کرونا قرار شد، مدیرکل و شورای معاونین اداره‌ کل به جای این دیدار حضوری با برقراری تماس تلفنی با خانواده معلمان متوفی از آن‌ها دلجویی و ضمن تجلیل از زحمات همکاران فرهنگی، یاد و خاطره آن‌ها را زنده نگه دارند.

کلاری همچنین گفت: تکریم معلمان پیشکسوت از برنامه‌های اصلی آموزش و پرورش استان است ولی به دلیل بحث کرونا قرار شد در این هفته همه رؤسای آموزش و پرورش سراسر استان با برقراری تماس تلفنی با این پیشکسوتان فرهنگی از زحمات آن‌ها یاد کرده و تقدیر به‌عمل آورند.

دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم فارس همچنین گفت: در این هفته رئیس‌جمهور و رئیس مجلس و وزیر آموزش و پرورش نیز در دیدارهای جداگانه با معلمان سراسر کشور و همچنین استان فارس جلساتی را خواهند داشت که این نشان از اهمیت جایگاه مقام معلم است.

کلاری بیان كرد: در جلسه‌ای نیز که در استانداری فارس برگزار شد پنج تن از معلمان نمونه استان به نمایندگی از جامعه معلمان استان با استاندار فارس دیدار و از نزدیک مسائل و مشکلات فرهنگیان را با وی درمیان گذاشتند و در انتها استاندار نیز از آن‌ها به نمایندگی از بقیه معلمان نمونه تقدیر به‌عمل آورد.

وی تصریح كرد: ویژه‌برنامه‌ای نیز با همکاری صدا و سیمای مرکز فارس در یکی از شب‌های هفته بزرگداشت مقام معلم تولید و پخش خواهد شد که در آن تنی چند از پیشکسوتان فرهنگی و معلم نمونه در آن حضور خواهند یافت و با مردم گفت‌وگو خواهند کرد.

دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم فارس همچنین با اشاره به اینکه هم‌اکنون در استان فارس بیش از 60 هزار معلم در بیش از 8 هزار آموزشگاه فعالیت می‌کنند، گفت: در این ایام مدیران مدارس استان به‌ نمایندگی از مدیرکل نیز از زحمات همه همکاران فرهنگی مدارس تقدیر خواهند کرد.

کلاری یادآور شد: علاوه بر این‌ها بر اساس گزارش‌هایی که به دست ما رسیده است، بسیاری از انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس نیز به‌ صورت خودجوش از زحمات معلمان فرزندانشان تقدیر کرده‌اند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس در پایان از زحمات تمام معلمان استان که در دوران همه‌گیری کرونا چراغ تعلیم و تربیت را روشن نگه داشتند، تقدیر و ابراز امیدواری کرد تا با غلبه بر ویروس کرونا بتوانیم جلسات حضوری با همه معلمان استان برگزار کرده و به نحو شایسته‌ای از آن‌ها تقدیر به عمل آید.

انتهای پیام
captcha