برگزاری مراسم شب‌های قدر در ۵۰ نقطه محوری مشهد
کد خبر: 3968345
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱

برگزاری مراسم شب‌های قدر در ۵۰ نقطه محوری مشهد

معاون فرهنگی، تبلیغی و آموزش اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: مراسم شب‌های قدر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در 50 نقطه محوری مشهد برگزار خواهد شد.

برگزاری مراسم شب‌های قدر در 50 نقطه محوری مشهدحجت‌الاسلام مرتضی همتی‌فر، معاون فرهنگی، تبلیغی و آموزش اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در خصوص ویژه برنامه‌های شب‌های قدر، بیان کرد:  با توجه به دستورالعمل وزارت بهداشت و آنچه از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شده برنامه و مراسم شب‌های قدر و نماز عید فطر در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی در فضای باز برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این راستا از مجموعه‌های مجری برنامه‌های مذهبی از جمله هیئت‌های مذهبی خواسته شده تا این مراسم را در فضای باز اجرا کنند.

همتی‌فر اظهار کرد: به منظور تمرکززدایی از حضور افراد در اماکنی مانند حرم مطهر رضوی 50 نقطه در مناطق مختلف مشهد برای برگزاری مراسم لیالی قدر در فضای باز تدارک دیده شده است.

معاون فرهنگی، تبلیغی و آموزش اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: بر این اساس همه مناطق شهرداری مشهد در سه تا پنج منطقه مراسم محوری با حضور سخنرانان مطرح برگزار خواهند کرد.

وی ابراز کرد: عرصه میدان شهدا، اول بلوار امامت تا چهارراه آزادشهر، میدان راه‌آهن، فضای باز جلو راه‌آهن و... از جمله نقاطی است که برای برگزاری مراسم شب‌های قدر آماده شده است.

همتی‌فر ادامه داد: با توجه به اینکه منع تردد شبانه در شب‌های قدر برداشته شده است، لذا ساعت برگزاری مراسم با توجه به هیئت‌های مختلف متفاوت خواهد بود، اما بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا ساعت برگزاری بیشتر از دو ساعت ممنوع است.

معاون فرهنگی، تبلیغی و آموزش اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مجریان برگزار‌ کننده مراسم شب‌های قدر اعلام شده از هرگونه پذیرایی خودداری کنند و پذیرایی محدود به آب معدنی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین تاکیدشده نذورات به‌صورت بسته‌بندی آماده و در پایان مراسم بین افراد توزیع شود، ضمن اینکه همه هیئت‌های مذهبی و مجریان برگزاری مراسم شب‌های قدر موظف به اجرای پروتکل‌های بهداشتی شده‌اند.

همتی‌فر گفت: علاوه بر این نیز هماهنگی‌های لازم با مسئولان بهداشت، پلیس راهور، نیروی انتظامی، شهرداری و... شده  است، ضمن اینکه همه زیرساخت‌ها و شرایط بهداشتی فراهم شده و از مردم درخواست داریم تا همکاری لازم را داشته باشند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام
captcha