مراسم شبهای قدر در مساجد سمنان برگزار می‌شود
کد خبر: 3968331
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
با رعایت پروتکل‌های بهداشتی؛

مراسم شبهای قدر در مساجد سمنان برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از برگزاری مراسم لیالی قدر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تمامی مساجد، حسینیه ها، تکایا و بقاع متبرکه استان خبر داد.

برگزاری مراسم شبهای قدر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مساجد سمنان

حجت‌الاسلام عباس عبدالهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، در گفت‌وگو با ایکنا با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد ملی و استانی کرونا، از ابتدای ماه مبارک رمضان، اقامه نماز به مدت نیم ساعت در تمام مساجد بر پا است افزود: برای برگزاری مراسم شب‌های قدر، با رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی، این مراسم به مدت حداکثر دو ساعت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه  طبق مصوبه و ابلاغ ستاد کرونا، از برگزاری هرگونه مراسم با تجمعات گسترده خصوصاً در فضای بسته جلوگیری خواهد شد اظهار کرد: مراسم شب‌های قدر نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز و مکان‌هایی که در شرایط مناسب از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشند برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: از تمامی مردم مؤمن و روزه‌دار استان تقاضا می‌شود پروتکل‌های بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند و از حضور و تجمع در مساجد و اماکن شلوغ خودداری کنند و با برگزار کنندگان مراسم در مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه همکاری داشته باشند.

حجت‌الاسلام عبدالهی با تأکید بر اینکه برای توزیع نذورات نیز شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های خاصی به مساجد ابلاغ شده یادآور شد: از مردم عزیز نیز تقاضا داریم در این شب‌ها و خصوصاً در مراسم شب‌های قدر از توزیع غذای گرم نذری پرهیز کنند و در این خصوص با متولیان مسجد و برگزار کنندگان مراسم همکاری داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در خصوص نظارت و بازرسی از روند رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مساجد استان گفت: کار نظارت و بازرسی در ماه مبارک رمضان توسط مراکز بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان به صورت مستمر انجام می‌شود و جدای از این، نیمی از همکاران نیروهای ستادی ما در اداره کل تبلیغات اسلامی و ادارات شهرستانی به عنوان ناظر و بازرس بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مساجد نظارت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha