مشارکت ۱۲ هزار نفر در آزمون سراسری قرآن و عترت در فارس
کد خبر: 3967771
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶

مشارکت ۱۲ هزار نفر در آزمون سراسری قرآن و عترت در فارس

رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس با اشاره به آغاز نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت از امروز به‌ صورت همزمان كشوری از مشاركت 12 هزار نفر از استان فارس در این آزمون خبر داد.

احمدرضا نداف، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت از امروز به‌صورت همزمان كشوری در بستر فضای مجازی آغاز شده است،‌ گفت: این آزمون از امروز به‌مدت سه روز ادامه دارد.

وی با یادآوری اینكه این آزمون به‌همت معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد از ساعت 9 تا 19 روزهای 8 تا 10 اردیبهشت‌ماه اجرا می‌شود، افزود: از استان فارس بیش از 12 هزار نفر در این آزمون مشاركت دارند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس یادآور شد: بیش از ۱۲۰ هزار نفر در کل کشور در این آزمون شركت كرده‌اند كه تقریباً ۱۰ درصد شرکت‌کنندگان آن از استان فارس هستند.

نداف با بیان اینكه استان فارس در رتبه کشوری در رتبه دوم شرکت‌کنندگان قرار دارد، گفت: بیشترین شرکت‌کنندگان این آزمون نیز مربوط به مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی بیت‌الاحزان هستند.

وی همچنین با اشاره به شیوه اجرای آزمون گفت: برای شرکت‌کنندگان جهت شركت در آزمون ترکیب خاصی مشخص نیست و هر فردی می‌تواند در هر کدام از سه روز یاد شده در ساعتی که خود انتخاب می‌کند با داشتن ارتباط با اینترنت مناسب وارد پنل آزمون خود شود و آزمون خود را در زمان مقرر به پایان رساند.

رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس گفت: قرآن‌آموزن باید توجه داشته باشند که زمان اختصاصی برای هر سئوال بعد از پایان زمان مورد نظر قابل برگشت نخواهد بود لذا در زمان آزمون هر سال زمان مناسب خود را خواهد داشت و قابل برگشت به سال قبلی نیست.

نداف بیان كرد: قبل از شروع آزمون نکاتی را که در صفحه اول پنل قرآن‌آموزان قرار داده شده است، به دقت مطالعه كرده تا عدم اطلاع از موارد ذکر شده موجب ایجاد مشکل در این آزمون برای آنان نشود.

وی با یادآوری اینكه این آزمون در 14 رشته مختلف و در زمینه‌های حفظ و مفاهیم قرآن و عترت برگزار می‌شود، گفت: این اولین آزمون به‌صورت مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است كه در سال جاری با توجه به شیوع کرونا در سال جاری اقدام به برگزاری كرده است.

رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس در پایان گفت: آزمون آزمایشی نیز در هفته گذشته برگزار شد و قریب ۳۵ هزار نفر از کل کشور در آزمون آزمایشی شرکت کردند.

انتهای پیام
captcha