برگزاری اختتامیه اولین جشنواره کشوری قرآن شیرین
کد خبر: 3967391
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶

برگزاری اختتامیه اولین جشنواره کشوری قرآن شیرین

مدیر قرآن و عترت بسیج دانشجویی فارس از برگزاری اختتامیه اولین جشنواره کشوری قرآن شیرین و اعلام اسامی نفرات برتر خبر داد.

برگزاری اختتامیه اولین جشنواره کشوری قرآن شیرینسیدمصطفی موسوی، مدیر قرآن و عترت بسیج دانشجویی فارس، در گفت‌وگو با ایکنا فارس، از برگزاری اختتامیه اولین جشنواره کشوری قرآن شیرین و اعلام اسامی نفرات برتر خبر داد.

موسوی در ادامه گفت: هر ساله در کشور جشنواره‌های قرآنی، کرسی‌های تلاوت، محافل انس با قرآن و کلاس‌های قرآنی بسیاری برگزار می‌شود و قاریان و حافظان بسیاری نیز در طول سال‌های گذشته‌ در کشور تربیت شدند. اما کماکان مسئله و مشکل اصلی در زمینه فعالیت‌های قرآنی پابرجاست و آن عدم انس عمومی با قرآن کریم است که اکثر مردم و حتی قشر نخبگان و دانشجویی حتی از روخوانی قرآن کریم عاجز هستند، سؤال اینجاست که راه حل چیست؟

وی تصریح کرد:‌ طبق تحقیقاتی که انجام دادیم مهمترین راه حل مسئله تغییر سبک و شیوه ارائه قرآن کریم هست. در همین راستا اولین جشنواره قرآنی با نام «قرآن شیرین» در راستای گرامیداشت سومین یادواره شهدای دانشجوی فارس ١٣٩٩ و با هدف ایده‌پردازی و تولیدات هنری و رسانه‌ای با رویکرد قرآنی را با کمک مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی کشور، دارالقرآن بسیج سپاه فجر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس طراحی شد.

موسوی افزود: محور اصلی جشنواره آسان‌سازی انس عمومی با قرآن کریم بود که در این بخش متسابقین باید در دو قسمت، تغییر سبک ارائه قرآن کریم و تغییر شیوه‌های فرهنگ‌سازی قرآن کریم به ایده‌پردازی و تولید محصولات هنری و رسانه قرآنی می‌پرداختند. شیوه کار در این جشنواره به این شکل بود که علاقه‌مندان قرآنی(دانشجویان و عموم مردم) ابتدا در گام اول به سایت «مبشران» مراجعه و ثبت‌نام کرده و سپس در گام دوم در مرحله آموزش و تفهیم مسئله، چندین کلیپ آموزشی در موضوعات مهم قرآنی را مشاهده و در آزمون ورودی مربوطه شرکت می‌کردند.

وی ادامه داد:‌ در گام سوم دانشجویان به ثبت ایده یا طرح خود می‌پرداختند و با توجه به میزان عملیاتی بودن، خلاقانه بودن، مبتنی بر مسئله بودن و متناسب با ذائقه مخاطب بودن، امتیاز لازم را از هیئت داوران کسب و از ایده‌های برتر در گام اول تقدیر شد. در گام چهارم از ایده‌های برتر حمایت‌های لازم لجستیکی، مالی، اتصال به حامیان، دستگاه‌ها و نهادهای مورد نظر انجام می‌گیرد تا ایده‌ها به تولید محصول برسند. در گام پنجم با ارسال تیزر و لینک محصول در سایت آپارات با توجه به میزان کسب رأی مردمی، میزان جذابیت و حرفه‌ای بودن اثر داوری مجددی این بار از محصولات تولیدی انجام می‌گیرد و نهایتاً در گام آخر اختتامیه نهایی جشنواره و معرفی محصولات برتر را خواهیم داشت.

موسوی گفت: از بین تعداد ۵٠ اثری که به دبیرخانه جشنواره قرآن شیرین ارسال شد، اسامی 5 نفر برتر در گام اول ایده‌پردازی قرآنی عبارتند از: مرتضی محمدی (مبلغ 4 میلیون ریال)، محمدامین عبدالرحیمی (مبلغ 4 میلیون ریال)، سعیده قربانی‌زواره (مبلغ 4 میلیون ریال)، فاطمه فرزانگان (مبلغ 4 میلیون ریال)، خانم دادپور (مبلغ 4 میلیون ریال).

وی در پایان اظهار کرد: عموم علاقه‌مندان به مباحث قرآنی اعم از دانشجویان، نخبگان و عموم مردم فرصت را از دست ندهید و در گام دوم این جشنواره که بخش تولید محصول هست شرکت نمایید و در ارتقای فرهنگ‌سازی قرآنی یاری‌گر ما باشید. علاقه‌مندان جهت شرکت در بخش تولید محصول مشخصات شخصی خود را همراه با نام و نوع اثر به شماره واتساپ (09021392878) ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha