تكمیل مجتمع فرهنگی سعدی در جوار آرامگاه شیخ اجل
کد خبر: 3966116
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۷

تكمیل مجتمع فرهنگی سعدی در جوار آرامگاه شیخ اجل

مدیركل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از تکمیل مجتمع فرهنگی سعدی خبر داد و گفت: با توجه به همجواری این مجتمع با آرامگاه سعدی فضایی را جهت بحث و بررسی به‌عنوان یک مرکز پژوهشی و برگزاری نشست‌ها و رویدادهای علمی در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد داد.

به گزارش ایكنا از فارس، مصیب امیری، مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، شب گذشته، 31 فروردین‌ماه نیز در مراسم یادروز سعدی كه به‌صورت ضبط ویدئویی و انتشار در فضای مجازی سخنرانی می‌كرد، از تکمیل مجتمع فرهنگی سعدی خبر داد و گفت: خوشبختانه این مرکز که به‌عنوان یک مرکز پژوهشی و علمی در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت همزمان با ایام بزرگداشت این سخن‌سرای برجسته فارسی آماده بهره‌برداری خواهد بود.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف مجتمع فرهنگی سعدی، بیان کرد: این مجتمع با فضایی بالغ بر ۲۷۰۰ مترمربع در جوار آرامگاه شیخ اجل واقع شده و دارای بخش‌های متعدد از جمله مرکز کتابخانه و اسناد با فضایی بالغ بر ۴۳۲ مترمربع، فضایی ویژه نمایشگاه‌های موقت به وسعت ۳۲۴ مترمربع، فضاهای خدماتی و عمومی به وسعت ۷۶۰ مترمربع و همچنین سالن آمفی‌تئاتر با گنجایش ۲۷۰ نفر خواهد بود.

امیری ادامه داد: علی‌رغم قرارگیری این فضا در جوار آرامگاه سعدی، طراحی آن به‌گونه‌ای است که از لحاظ بصری تأثیری بر آرامگاه سعدی ندارد و از سویی با توجه به همجواری آن با آرامگاه سعدی فضایی را جهت بحث و بررسی به‌عنوان یک مرکز پژوهشی و برگزاری نشست‌ها و رویدادهای علمی در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد داد.

مدیركل میراث فرهنگی فارس با بیان اینكه ساخت این مجتمع به‌همت بخش خصوصی به پایان رسیده است، گفت: مجتمع فرهنگی سعدی پس از سال‌ها وقفه در انتهای سال ۹۶ و با استفاده از ظرفیت قانونی ماده ۲۷ به بخش خصوصی واگذار شد و میزان اعتبار هزینه شده در آن بالغ ۴۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام
captcha