جلسات جزءخوانی و تفسیر قرآن در مسجد نصیرالملک شیراز
کد خبر: 3965863
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
همزمان با ماه رمضان برگزار می‌شود؛

جلسات جزءخوانی و تفسیر قرآن در مسجد نصیرالملک شیراز

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری روزانه جلسات جزءخوانی و تفسیر قرآن كریم در مسجد تاریخی نصیرالملک در ماه مبارک رمضان به‌صورت محدود و با جمعیت كمتر از 10 نفر خبر داد.

سیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، ضمن گرامیداشت فرارسیدن ایام بهار قرآن كریم، گفت: از آنجا كه برپایی محافل قرآنی در ماه مبارک رمضان بسیار اهمیت دارد و از سوی دیگر با وضعیت حاد شیوع كرونا مواجه هستیم، لذا برنامه‌ریزی‌هایی به‌صورت محدود و بدون حضور مخاطب برای برپایی محافل قرآنی در سطح استان انجام داده‌ایم.

وی افزود: یكی از این برنامه‌ریزی‌ها برگزاری روزانه جلسات جزءخوانی و ترتیل‌خوانی قرآن كریم در مسجد تاریخی نصیر‌الملک شیراز به‌عنوان زیباترین مسجد ایران است كه این محفل هر روز از ساعت 12 تا 13 با تلاوت قاریان برجسته استان فارس برگزار می‌شود.

جلالی با بیان اینكه این جلسه عمومی نیست و با جمعیت بسیار محدود و كمتر از 10 نفر برگزار می‌شود، گفت: البته برنامه این جلسات به‌صورت روزانه از صداوسیمای فارس پخش می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس ادامه داد: بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در این مسجد به امامت آیت‌الله دژكام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس و امام‌جمعه شیراز، جلسه تفسیر ایشان با محوریت تفسیر آیات جزء تلاوت شده همان روز برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: به‌دلیل محدودیت‌های كرونایی و وضعیت قرمز شیراز نماز جماعت تنها در یک وعده آن هم نماز ظهر و عصر در زیباترین مسجد ایران اقامه می‌شود.

جلالی بیان كرد: در سایر شهرستان‌های استان همگی كه در وضعیت قرمز یا نارنجی هستند، محافل قرآنی را به‌صورت مجازی برگزار كرده‌ایم كه جزئیات بیشتر این محافل را طی روزهای آتی اطلاع‌رسانی خواهیم كرد.

انتهای پیام
captcha