گسترش فعالیت نیروهای جهادی فارس در موج چهارم کرونا
کد خبر: 3965850
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵

گسترش فعالیت نیروهای جهادی فارس در موج چهارم کرونا

مسئول كمیته داوطلبین ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری كووید 19 استان فارس با اشاره به روند افزایش شمار مبتلایان به كرونا در موج چهارم از گسترش فعالیت نیروهای جهادی برای كمک به مدافعان سلامت در این استان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، اكبر اجرایی، مسئول كمیته داوطلبین ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری كووید 19 استان فارس امروز، 31 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران از برگزاری نشست راهكارهای گسترش فعالیت نیروهای جهادی در موج چهارم كرونا در دانشگاه علوم پزشكی شیراز خبر داد.

وی افزود: هدف از این نشست ساماندهی، آموزش و برنامه‌ریزی جهت گسترش فعالیت‌های نیروهای جهادی داوطلب در حوزه سلامت در موج چهارم كروناست كه متأسفانه هم‌اكنون در وضعیت بحرانی به‌سر می‌بریم.  

اجرایی با بیان اینكه در این شرایطی كه شاهد روند روزافزون شمار مبتلایان به كرونا و شدت انتقال این بیماری در جامعه هستند، نیازمند مشاركت همه اقشار مردم هستیم، گفت: گسترش همكاری نیروهای جهادی داوطلب برای كنترل این پیک بسیار مؤثر خواهد بود.

مسئول كمیته داوطلبین ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری كووید 19 استان فارس در عین حال از همكاری مطلوب نیروهای جهادی عرصه سلامت تاكنون قدردانی كرد و افزود: نیروهای جهادی از ابتدای شیوع كرونا تاكنون به‌وسیله اقدامات مختلف اعم از حضور در بیمارستان‌ها و مراكز بهداشتی و آگاهی‌بخشی جامعه برای حفظ پروتكل‌های بهداشتی نقش مهمی را ایفا كرده‌اند.

وی با بیان اینكه نیروهای جهادی داوطلب در دو گروه غیر تخصصی و تخصصی ساماندهی شده‌اند، گفت:‌ این گروه‌ها شامل پزشک، پرستار، بهیار و تدارکات با برنامه‌ریزی سازمان‌یافته، در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی درمانی و مراکز تزریق واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ به‌کار گرفته می‌شوند و برخی از آن‌ها هم در امر اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی مردم در برابر این بیماری فعالیت می‌کنند.

اجرایی با درخواست از پزشکان، پرستاران و نیروهای داوطلب در همکاری با مجموعه سلامت اظهار کرد: تلاش داریم با گسترش همکاری گروه‌های جهادی به‌ویژه در امر پیشگیری با کمترین آسیب از موج چهارم کروناویروس خارج شویم.

مسئول كمیته داوطلبین ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری كووید 19 استان فارس در پایان گفت: علاقه‌مندان كمک به كادر درمان می‌توانند با مراجعه به نشانی voluntary.behdasht.gov.ir وزارت بهداشت، در همکاری با مجموعه سلامت در برابر کروناویروس مشاركت داشته باشند.

انتهای پیام
captcha