تجلیل از تشكل‌های قرآنی فعال اهل سنت در فارس
کد خبر: 3965832
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸

تجلیل از تشكل‌های قرآنی فعال اهل سنت در فارس

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به تشكیل ستاد «فصل بندگی» به‌منظور ساماندهی فعالیت‌های قرآنی و مذهبی، از اجرای برنامه‌های متنوعی نظیر تشكیل 107 گروه قرآنی در فضای مجازی، تجلیل از تشكل‌های قرآنی فعال اهل سنت، برپایی محافل قرآنی خیابانی و... خبر داد.

سیدحمید موسوی، سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ماه بندگی خداوند و بهار قرآن كریم، گفت: به‌مناسبت فرا رسیدن این ماه مبارک، ستادی تحت عنوان «فصل بندگی» ذیل این اداره به‌منظور ساماندهی فعالیت‌های قرآنی در این ماه مبارک در سطح استان تشكیل شد.

وی افزود: در این ستاد مصوبات مختلفی داشته‌ایم و تاكنون كه هفتمین روز ماه مبارک رمضان است این برنامه‌ها در حال اجرا هستند كه از جمله آن‌ها می‌توان به فعالیت 107 گروه قرآنی در فضای مجازی در حوزه‌های جزءخوانی قرآن كریم، مسابقات، تدبر در آیات قرآن  كریم، ترجمه و مفاهیم و تفسیر قرآن كریم كه دو مورد از این گروه‌ها به‌صورت ملی فعالیت دارند و برخی از قاریان برتر كشور و یا قاریان ممتاز استان‌های دیگر در این دو كانال استفاده می‌شوند را نام برد.

موسوی اجرای طرح مواسات با حمایت جامعه خیران قرآنی و هیئت‌های مذهبی، تهیه موشن و كلیپ‌های كوتاه و مناسب ماه مبارک رمضان و تزریق به فضای مجازی را از دیگر فعالیت‌های مهم ستاد «فصل بندگی» در ماه مبارک رمضان در این استان اعلام كرد.

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینكه امسال تلاش شده است تا توجه ویژه‌ای به فعالیت‌های قرآنی برادران اهل سنت داشته باشیم، گفت: در این راستا برنامه‌هایی نظیر تقدیر از پنج تشكل قرآنی فعال اهل سنت در چهار شهرستان شیراز، خنج، گله‌دار و لارستان و همچنین برپایی سفره افطار وحدت با رعایت پروتكل‌های بهداشتی و با حضور مدیركل تبلیغات اسلامی در سه مؤسسه قرآنی اهل سنت در شهرستان‌های شیراز، خنج و گله‌دار اجرا كرده و می‌كنیم.

به گفته وی تهیه طرح‌های گرافیكی مناسب با ایام ماه مبارک رمضان و ارسال به كلیه ادارات و نهادهای استان جهت استفاده در بیلبوردها و بنرهای ماه مبارک و ضدعفونی برخی معابر شلوغ با همكاری تعدادی از هیئت‌های مذهبی از دیگر فعالیت‌های ستاد فصل بندگی در این ایام مبارک هستند.

موسوی همچنین گفت: یكی از نكاتی كه تلاش می‌شود در این شرایط بحران كرونا كه در اوج پیک چهارم قرار داریم و روز‌به‌روز شاهد افزایش شمار بیماران مبتلا به كرونا هستیم، گامی به‌ سهم و وسع خود در جهت كمک به كادر درمان برداریم و به همین پشتیبانی از كادر درمان با كمک نیروهای آموزش دیده و حضور در كنار آن‌ها به جهت كمک‌رسانی توسط برخی هیئت‌های مذهبی را در دستور كار قرار داده‌ایم.

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس همچنین اجرای طرح محله‌محور و اجرای محافل قرآنی خیابانی به‌منظور هدیه به ارواح طیبه شهدا با همكاری جامعه قرآنی استان و هیئت‌های مذهبی و روحانیون مستقر در سطح استان و ارائه لیست 216 نفر از افراد نخبه و تشكل‌های برگزیده استان حوزه‌های مذهبی به صداوسیما جهت تهیه برنامه را از دیگر برنامه‌های ستاد فصل بندگی بیان كرد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی ذیل این اداره‌كل، گفت: در حوزه بانوان قرآنی فعالیت‌های متعددی در ماه مبارک رمضان تعریف شده است كه برخی از آن‌ها شامل جشنواره قرآنی لیالی قدر، كارگاه‌های سبک زندگی قرآنی كه هر دو در فضای مجازی اجرا خواهند شد، برنامه ویژه بانوان كارتن خواب كه در كمپ تحت حمایت هستند و تشكیل چهار گروه 250 نفره در نرم‌افزار واتس‌آپ جهت پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی بانوان است.

موسوی با بیان اینكه علاوه بر این‌ها با شورای قرآن و عترت استان نیز در راستای اجرای طرح ضیافت قرآن در ماه رمضان و طرح 1400 در 1400 همكاری داریم، بیان کرد: همچنین اجرای طرح محله همدلی با همكاری مساجد استان را نیز در دستور كار ستاد فصل بندگی قرار داده‌ایم.

انتهای پیام
captcha