راه‌اندازی سيزدهمین مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن بیت‌الاحزان در حرم رضوی
کد خبر: 3965595
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸

راه‌اندازی سيزدهمین مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن بیت‌الاحزان در حرم رضوی

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از راه‌اندازی سيزدهمین مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن بیت‌الاحزان در حرم مطهر امام رضا(ع) از ابتدای سال جاری خبر داد.

حجت‌الاسلام علی‌رضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، مهم‌ترین رویكرد این مؤسسه را تربیت حافظان قرآن كریم دانست و گفت: مؤسسه بیت‌الاحزان كه در سال 75 از یک روستای كوچک در شهرستان قرآنی استهبان فعالیت خود را آغاز كرده است، اولویت نخست فعالیت‌های خود را طی بیش از 10 سال گذشته تربیت حافظان قرآن قرار داده است.

وی با تأكید بر اینكه این اولویت به‌منظور لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در كشور انتخاب شده است، افزود: تاكنون هزاران نفر حافظ كل قرآن و اجزای مختلف قرآن كریم در نقاط مختلف كشور و حتی نقاط مختلف دنیا در شعب و مراكز مختلف این مؤسسه تربیت شده‌اند.

شاهسونی از فعالیت بیش از 180 شعبه و مراكز شبانه‌روزی حفظ تخصصی یک ساله قرآن كریم در نقاط مختلف كشور خبر داد و گفت: پیش از این 12 مدرسه شبانه‌روزی حفظ تخصصی یک ساله قرآن كریم در نقاط مختلف كشورمان با مركزیت مؤسسه مركزی بیت‌الاحزان در روستای محمدآباد دهستان خیر شهرستان استهبان استان فارس فعالیت می‌كردند كه از ابتدای سال جاری یک مدرسه شبانه‌روزی حفظ یک ساله قرآن نیز به این تعداد اضافه شده است.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور با بیان اینكه این مدرسه در حرم مطهر امام رضا(ع) راه‌اندازی شده است، گفت: مکان برگزاری این مرکز، زائرسرای حرم مطهر رضوی واقع در انتهای بلوار چمن و شهرداری منطقه پنج مشهد خواهد بود. فاز یک و بخشی از فاز دو این زائرسرا شامل فضاهای اقامتی، خدماتی، رفاهی، اجتماعی و فرهنگی در سال 1397 به بهره‌برداری رسیده است که در سال جاری پذیرای جوانان و نوجوانان حافظ قرآن از سراسر کشور خواهد بود.

وی با بیان اینكه شیوه جذب قرآن‌آموزان به این مركز شبانه‌روزی مانند سایر مراكز شبانه‌روزی حفظ یک ساله قرآن كریم است، افزود: تنها تفاوتی که این مرکز در شیوه برگزاری با سایر مراکز شبانه‌روزی بیت‌الاحزان دارد مدت زمان برگزاری آن است که قرآن‌آموزان به جای 12 ماه، در مدت 14 ماه حافظ کل قرآن کریم خواهند شد و امیدواریم که حافظان این مرکز همگی موفق به حفظ کل قرآن با تسلط مطلوب شوند.

شاهسونی با بیان اینكه شركت در دوره‌های این مركز یک سری مزایا هم خواهد داشت، ‌گفت: علاوه بر مکان که از بهترین امکانات برخوردار است، با توجه به نزدیکی مرکز به حرم مطهر، امکان بهره‌مندی حافظان از برنامه‌های ویژه حرم، مداحان و سخنرانان کشوری، اقامه نماز در حرم مطهر، استفاده از حافظان و قاریان و مؤذنان برتر مرکز در کرسی‌های تلاوت اذانگاهی، صدور مدرک از مرکز قرآنی آستان قدس رضوی علاوه بر مدرک حفظ مؤسسه بیت‌الاحزان و امکان اعزام قرآن‌آموزان برتر و مستعد به حوزه‌های تبلیغی و فرهنگی در کشورهای خارجی فراهم خواهد بود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشكل‌های قرآنی كشور با ذكر این نكته كه قطعاً شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این مراكز و سایر مراكز و شعب بیت‌الاحزان اجرایی خواهد شد، بیان کرد: درون مرکز کاملاً شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت می‌شود و قرآن‌آموزان مجاز به خروج بدون اجازه نیستند و در صورت حضور در برنامه‌های حرم مطهر نیز، قرآن‌آموزان ملزم به پوشیدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی هستند.

وی زمان ثبت‌نام در این مركز را مانند سایر مراكز از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری اعلام كرد و گفت: علاقه‌مندان با مراجعه به پایگاه اینترنتی مؤسسه به آدرس beytolahzan.ir می‌توانند نسبت به نام‌نویسی در این مرکز اقدام كنند.

انتهای پیام
captcha