اقامه یک وعده نماز جماعت و احیای شب‌های قدر در مساجد فارس
کد خبر: 3965589
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
مهرابی به ايكنا خبر داد؛

اقامه یک وعده نماز جماعت و احیای شب‌های قدر در مساجد فارس

مدیركل تبلیغات اسلامی فارس از اقامه یک وعده نماز جماعت و همچنین احیای شب‌های قدر به‌مدت دو ساعت در مساجد استان با توجه به ابلاغ دستور ستاد ملی كرونا خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیركل تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به وضعیت اقامه نماز جماعت و احیای شب‌های قدر، گفت: ستاد ملی كرونا روز گذشته ابلاغیه‌ای در این زمینه صادر كرده است كه طبق آن ابلاغیه عمل خواهیم كرد.

وی افزود: طبق این ابلاغیه اقامه یک وعده نماز جماعت در فضای باز مساجد و اجرای دو ساعت برنامه برای احیای شب‌های قدر با رعایت پروتكل‌های بهداشتی در مساجد بلامانع است كه به یاری خدا آن را حتماً اجرایی خواهیم كرد.

مهرابی در عین حال این نكته را یادآور شد كه فعالیت‌های مساجد در ماه مبارک رمضان طبق اخباری كه پیش از این اعلام شده بود، در حال انجام است یعنی درب مساجد برای اقامه نماز فرادا باز بوده و مبلغان و روحانیان در فضای باز مساجد پاسخ‌گوی احكام و سؤالات شرعی مؤمنان و روزه‌داران هستند.

مدیركل تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: در برخی از شهرستان‌ها كه دارای وضعیت قرمز و نارنجی نبودند، سه وعده نماز جماعت با رعایت پروتكل‌های بهداشتی اقامه می‌شد و روحانی، مبلغ و مداح و هیئت‌های مذهبی فعالیت‌های خود را انجام می‌دادند اما در شهرستان‌های وضعیت قرمز و نارنجی این فعالیت‌ها انجام نمی‌شد كه اكنون مجوز آن‌ها به‌صورت محدود صادر شده است.

وی در پاسخ به اینكه آیا شب‌های احیا در بقاع متبركه یا گلزارهای شهدا هم به‌صورت دو ساعت و محدود اجرا می‌شود، گفت: این موارد در ابلاغیه ستاد ملی كرونا نیامده است، لذا نمی‌توان فعلاً درباره آن صحبت كرد.

انتهای پیام
captcha