مشارکت جدی مردم؛ راهكار اساسی برون‌رفت از چهارمین موج كرونا
کد خبر: 3965408
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

مشارکت جدی مردم؛ راهكار اساسی برون‌رفت از چهارمین موج كرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بررسی وضعیت شهرستان‌های مختلف استان فارس از نظر میزان شیوع بیماری، راهکار اساسی برای برون‌رفت از شرایط کنونی را مشارکت جدی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز، 29 فروردین‌ماه در سیصد و چهارمین نشست ستاد مدیریت کرونا در این دانشگاه كه با حضور معاون درمان وزارت بهداشت برگزار شد، به تشریح آخرین وضعیت پیک چهارم كرونا در استان فارس پرداخت.

وی با بررسی وضعیت شهرستان‌های مختلف استان از نظر میزان شیوع بیماری، راهکار اساسی برای برون‌رفت از شرایط کنونی را مشارکت جدی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست و افزود: تیم‌های مدافع سلامت به‌صورت شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی به مراجعان و بیماران هستند، اما مسئله مهم در این شرایط، کاهش چرخه‌های انتقال ویروس در سطح استان است.

لطفی، مراجعه به موقع به پزشک خانواده یا مراکز تشخیص و درمان سرپایی کرونا، رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از خوددرمانی را در این ایام، دارای اهمیت ویژه خواند و ادامه داد: مردم استان فارس از ابتدای شیوع این بیماری همکاری مطلوبی با مجموعه سلامت داشته‌اند و امید است در شرایط کنونی نیز که به‌دلیل برخی سهل‌انگاری‌ها در ایام نوروز رخ داده است، با تکیه بر این همکاری‌ها شاهد کاهش آمارهای ابتلا، بستری و جان باختن هم‌استانی‌ها باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز همچنین ضمن بررسی موارد فوتی در شهرهای مختلف استان، بازدید مسئولان ارشد معاونت‌های درمان و بهداشت از شهرهای دارای آمار بالای جانباختگان را در دستور کار این معاونت‌ها قرار داد.

بررسی روند نمونه‌گیری‌های تشخیصی در آزمایشگاه‌های استان، میزان ابتلا در شهرستان‌های مختلف استان، چگونگی وضعیت بیماران در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های استان، از دیگر محورهای مورد بررسی رئیس دانشگاه در نشست امروز بود.

انتهای پیام
captcha