منویات رهبری و لغو تحریم‌ها در مذاكرات دنبال شود
کد خبر: 3964997
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵

منویات رهبری و لغو تحریم‌ها در مذاكرات دنبال شود

رئیس كمیته امنیت كمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به توئیت اخیر وزیر امور خارجه كشورمان در خصوص مذاكرات، گفت: با توجه به تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب، در عین حالی که مذاکرات نباید فرسایشی شود، تیم مذاکره‌کننده باید این موضوع را همواره مدنظر قرار دهد که از هرگونه باج‌دهی به دشمن نیز باید پرهیز شده و مر منویات رهبری و مصوبه قانون لغو تحریم‌ها باید عمل شود.

به گزارش ایكنا از فارس، ابراهیم عزیزی، رئیس كمیته امنیت كمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، 28 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران در شيراز در واکنش به سخنان محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که در توئیتی بر «رد مذاکرات فرسایشی و مذاکره برای مذاکره» تأکید کرده بود، گفت: امیدواریم تحت القاب و عناوین مختلف، دوباره چوب حراج بر منافع ملی کشور زده نشود.

وی افزود: وزیر امور خارجه باید بدانند که با کسانی وارد مذاکره شده‌اند که هشت سال ملت بزرگ ایران را معطل بدعهدی‌ها و پیمان‌شکنی‌های خود کرده و به‌هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه انسان عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود، گفت: حداقل انتظاری که از تیم مذاکره‌کننده در وین می‌رود این است که با درس گرفتن از این هشت سال، چوب حراج به منافع ملی نزده و فریب لبخند دشمن را نخورند.

وی همچنین گفت: ما نیز خواهان این هستیم که مذاکرات فرسایشی نباشد اما این موضوع دلیل نمی‌شود که منافع ملی مورد بی‌توجهی قرار گیرد.

عزیزی در ادامه با اشاره به جهت‌گیری‌های انتخاباتی افراد، اظهار امیدواری کرد که دولت از محل مذاکرات در صدد رفع ناکارآمدی خود نباشد.

وی بیان كرد: متأسفانه گاهی به نظر می‌رسد مذاکره در جهت حفظ منافع حزبی و جناحی است تا حفظ منافع ملی که حقیقتاً در مورد این رویکرد و این نوع نگاه به منافع ملی کشور، انسان دچار تحیر می‌شود.

عزیزی گفت: با توجه به تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب، در عین حالی که مذاکرات نباید فرسایشی شود، تیم مذاکره‌کننده باید این موضوع را همواره مدنظر قرار دهد که از هرگونه باج‌دهی به دشمن نیز باید پرهیز شده و مر منویات رهبری و مصوبه قانون لغو تحریم‌ها باید عمل شود.

رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس تأكید كرد: مذاکره زمانی معنا پیدا خواهد کرد که طرفین مذاکره، حق ایران را در برداشتن تمام تحریم‌ها بدون هیچ‌گونه پیش شرطی بپذیرند و این خواسته زیادی نیست بلکه با توجه به بدعهدی آنان، حق مسلم ایران است.

وی بیان کرد: تیم مذاکره‌کننده ما باید بداند که تنها به‌دنبال یک توافق بودن کافی نیست بلکه این توافق باید حامل و حافظ تمام منافع ملی کشور باشد.

یادآور می‌شود، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه كشورمان روز جمعه در توئیتی با انتقاد از مخالفان داخلی مذاکرات نوشت: «از مخالفان می‌خواهم که آرزوی فرسایندگی مذاکرات، تعویق گره‌گشایی از تحریم و تأخیر در احیای برجام را کنار بگذارند» و همچنین در این توئیت گفته بود مذاکره برای مذاکره را تجربه‌ای ناموفق می‌دانیم.

انتهای پیام
captcha